مقالات کمیک

بزرگترین شکست های فیلم های ابرقهرمانی در گیشه در ده سال گذشته

HELLBOY
 هل بوی یکی از نمونه مؤخرتر در زمینه شکست فیلم های ابرقهرمانی است و نتوانست “دست راست نابودی” را به افتخارات گذشته خود نزدیک کند. این فیلم هم یکی از برداشت های سینمایی از شخصیتی مبهم در دنیای کمیک بود. البته در مورد فیلم درد پیشینه طرفداران پرشور پشتوانه فیلم محسوب می شدند. ولی در مورد دو فیلم قبلی پسر جهنمی ساخته های خوب گیلرمو دلتورو فاقد پایان داستان بودند و این مسئله علاقمندان را ناراحت کرده بود. مردم قبل از انتشار نقدهای خود این فیلم را تحریم کرده بودند.
ترکیب این موضوع با نقدهای منفی منتقدان موجب شد تا این فیلم در بدو نمایش محکوم به شکست شود. هل بوی با هزینه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و تنها ۴۰.۸ میلیون دلار فروش به ثبت رساند.
JUSTICE LEAGUE
اعتراف به این موضوع برای علاقمندان دی سی بسیار دشوار است ولی این فیلم با شکستی جدی مواجه شد. بعضی از طرفداران دی سی دخالت شرکت سازنده در کار زک اسنایدر را دلیل شکست می دانند. البته شاید این به آن دلیل بود که مخاطبان اطلاع چندانی از نحوه کار جاس ودون نداشتند. ولی اصل قضیه به این شکل بود که پس از فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلیعه عدالت که باعث شد مخاطبان حس خوبی نسبت به این فیلم نداشته باشند، عدم موفقیت این فیلم هم قابل پیش بینی بود.
برای ساخت فیلم گروه عدالت ۳۰۰ میلیون دلار هزینه شد و در نهایت توانست ۶۵۷ میلیون دلار فروش به ثبت برساند. با توجه به هزینه های هنگفت بازاریابی در نهایت وارنر برادرز بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار متضرر شد.
برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6 7برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا