مقالات کمیک

بزرگترین شکست های فیلم های ابرقهرمانی در گیشه در ده سال گذشته

THE LONE RANGER
 البته ماهیت رنجر تنها به هعنوان یکی از قهرمانان داستان های عامیانه هنوز بصورت ابرقهرمان پذیرفته نیست و بحث های بسیاری در این زمینه وجود دارد. و تلاش دیزنی برای اقتباسی کورکورانه از این شخصیت برای مخاطبان مدرن خود جای بحث و بررسی دارد.
بر روی کاغذ منطقی به نظر می رسد که چرا دیزنی سعی کرده بودجه ای هنگفت برای این پروژه خرج کند. این فیلم اقتباسی سینمایی از یک قهرمان محبوب ادبیات عامیانه است و از طرفی دیگر تلا مشترک گور وربینسکی و جانی دپ که دلیل اصلی موفقیت سری فیلمهای دزدان کارائیب بوده است. البته تا سال ۲۰۱۳ جانی دپ بخاطر تکرار کلیشه شخصیت بزن بهادر بخش عمده ای از محبوبیت خود را از دست داده بودبخش عمده ای از مخاطبان اعلام کرده اند که رنجری که جانی دپ نقش اش را ایفا کرد، کاریکاتوری بود از یک بومی آمریکایی که به نوعی پرداخت شده بود.
هزینه تولید رنجر تنها بین ۲۲۵ تا ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شد و توانست تنها ۲۶۰ میلیون دلار فروش را در جهان به ثبت برساند و حدود ۱۲۴ تا ۱۹۰ میلیون دلار را به سازندگانش تحمیل کرد.
JOHN CARTER
جان کارتر به نوعی یکی از قدیمی ترین ابرقهرمانان شناخته شده است. این شخصیت را ادگار رایس باروز خالق شخصیت تارزان خلق کرده است. کارتر  داستان یک سرباز است که راهی پیدا می کند تا توسط آن روح و بدن خود را به سیاره در حال مرگی مشابه مریخ منتقل کند. در آن سیاره بواسطه وجود جاذبه ضعیف کارتر می تواند بلندتر و سریع تر از ساکنان مریخ بپرد و خشن تر از آنها مبارزه کند. نبرد با هیولاها، پرده برداشتن از توطئه ای سیاسی و کتک زدن بیگانه های سبزرنگ از شگردهای اصلی این فیلم محسوب می شد.
این فیلم دیزنی علیرغم دریافت نقدی قوی نتوانست در گیشه موفقیت لازم را کسب کند. هزینه های ساخت این فیلم بسیار بالا بود و در برابر ۲۶۳.۷ میلیون سرمایه ای که صرف ساخت این فیلم شد، فروشی بالغ بر ۲۸۴.۱ میلیون دلار برای آن به ثبت رسید. البته هزینه های بسیار بالای بازاریابی را هم نباید نادیده گرفت. برخی بر این باورند که زیان این فیلم حدود ۱۲۶ میلیون دلار بوده ولی برخی دیگر این زیان را تا حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین می زنند. با احتساب نرخ  تورم باید گفت این فیلم یکی از بزرگترین شکست ها در گیشه محسوب می شود.
برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6 7
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا