مقالات کمیک

بزرگترین شکست های فیلم های ابرقهرمانی در گیشه در ده سال گذشته

از سال ۲۰۱۰ تا کنون شاهد دهه ای فوق العاده برای فیلم های ابرقهرمانی درسینما بوده ایم. بخاطر محبوبیتی که دنیای سینمایی مارول بدست آورده است، فیلم های ابرقهرمانی تاکنون توانسته اند نمایش هایی شگفت انگی در گیشه داشته باشند و محبوبیت چشمگیری را به دست آورند. رکورد فروش انتقام جویان خود گواهی بر این مدعا است. البته در برابر هر چند فیلم موفق یک فیلم ناموفق هم وجود دارد که بزرگترین شکست های تاریخ را رقم می زند.

شکست بزرگ در گیشه زمانی اتفاق می افتد که پول استودیو و حمایت تهیه کننده خود را از دست می دهد. برای اینکه یک فیلم موفق لقب بگیرد لازم است تا دو برابر بودجه تزریق شده بازگشت مالی تضمین شود. البته گاهی اوقات به خاطر هزینه های اعلام نشده ساخت مبلغ فروش باید ۲.۵ برابر مبلغ کل بودجه ساخت باشد. به عنوان مثال فیلم Us که فروشی بالغ بر ۲۵۴.۷ میلیون دلار داشته است، نسبت به فیلم بتمن علیه سوپرمن با فروش ۸۷۲.۷ میلیون دلار فیلم سودآورتری محسوب می شود. چون هزینه تولید فیلم Us بالغ بر ۲۰ میلیون دلار است ولی فیلم بتمن علیه سوپرمن با بودجه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است.
با ذکر این موارد در این مقاله نگاهی خواهیم انداخت به بزرگترین شکست هایی که در دهه اخیر در ژانر سینمایی ابرقهرمانی شاهد بوده ایم.
MAX STEEL
مکس استیل آنچنان تأثیر ضعیفی بر گیشه به جا گذاشت که هنوز به عنوان ضعیف ترین فیلم ابرقهرمانی محسوب می شود. اکثر شما شاید ندانید چنین فیلمی وجود دارد. این فیلم نتوانست حتی بخش عمده ای از بودجه ساخت خود را بدست آورد.
با این وجود عاملی که نگذاشته تا این فیلم به عنوان بزرگترین شکست تاریخ لقب بگیرد بودجه ۱۰ میلیون دلاری ساخت این فیلم بوده است. این فیلم توانست فروش ۶.۳ میلیون دلاری را تجربه کند. و به زحمت توانست حدود نیمی از هزینه های ساخت خود را به دست آورد. این فیلم تنها به فروش ۲۰ میلیون دلاری نیاز داشت تا بتواند حالتی خنثی را رقم بزند.
1 2 3 4 5 6 7برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا