مقالات کمیک

۱۰ شخصیت مارول که نمی دانستید انتقام جو هستند

انتقام جویان از سال ۱۹۶۳ در کمیک ها حضور فعال داشته اند. حدود ۵۶ سال، که در آن همواره مشغول نجات کره زمین بوده اند. پس همانطور که حدس می زنید تعدادشان خیلی باید زیاد باشد. الان همه در مورد آیرون من، ثور، کاپیتان آمریکا اطلاعاتی دارند. مخاطبان الان حتی ویژن، انت من رو به عنوان انتقام جو می شناسند.
ولی اینها تنها ضحصیت هایی نبودند که در برج های انتقام جویان رفت و آمد داشته اند. ومپایرها، گست رابدرها و هالک های مختلفی بوده اند که گاه و بیگاه در بین دیگر رفقا حضور به هم رساندند. افراد نابینا، خانواده های مختلف و حتی محافظان ادین هم از این قاعده مستثنا نبوده اند. مقاله حاضر بررسی افرادی مهم در بین انتقام جویان است که ممکن است بدلیل حضور کمتر آنچنان شناخته نشده باشند. هر چه باشد خدود ۶ دهه حضور مداوم شخصیت های بسیار زیاد امکان این را فراهم کرده که برخی از این شخصیت ها فراموش شوند.

She-Hulk ۱۰

در اصل برای کسانی که طرفدار انتقام جویان باشند، این مسئله نباید تعجب آور باشد. ولی وقتی بشنوید که این شخصیت چه مدتی است که در بین انتقام جویان است، متعجب خواهید شد.

جنیفر والترز اولین بار در انتقام جویان #۲۲۱ در سال ۱۹۸۲ وارد گروه انتقام جویان شد و از آن زمان در مدت زمانی حدود ۳۷ سال با ظرفیت های مختلف در داستان های متعددی به ایفای نقش پرداخته است. این حضور متوالی او را به عنوان یکی از قدیمی ترین شخصیت های گروه انتقام جویان می شناساند. وقتی آیرون من، ثور و وسپ و کاپیتان آمریکا از تزریق خون جدید به گروه صحبت می کنند، گزینه های زیادی مطرح می شوند ولی در نهایت دو نام هستند که بیشتر اوقات خوانده می شوند: اسپایدرمن و دکتر استرنج و گاهی اوقات با کمی اغماض سیلورسرفر. در بعضی موارد هم از هاوک آی و she-hulk دعوت شده است. در مهمانی وسپ، مکانو زنجیر پاره می کند و قصد ایجاد وحشت دارد. ولی نتیجه آن حضور یکی از خشن ترین زنان دنیای مارول است که برای مهار آن احتیاج به مشارکت نیروهای چندگانه است.

۹ Daredevil

مدت های طولانی همه فکر می کردند که مت مرداک نمی تواند به عنوان یک انتقام جو در این گروه جایی داشته باشد. در اصل تنها حالتی که این جوان اهل هلزکیچن می توانست در میان قهرمانان برتر جهان قرار گیرد، داستان های عامه پسند بود. پس از رویداد Fear Itself به نظر غیرممکن می آمد که این شخصیت بتواند در کنار شخصیتی مانند کاپیتان آمریکا فعالیت کند و بین آنها هیچ نزدیکی اتفاق نیفتاد. حتی با رهبر جیدید Luke Cage هم اتفاق تازه ای نیفتاد ولی در کمیک Avengers #16 اتفاق غیرمترقبه ای افتاد. وقتی Red Skull تهاجم رباتی نازیستی خود را به شهر نیویورک ترتیب داد، جدیدترین گروه انتقام جویان برای متوقف کردن این تهاجم بسیج شدند. این به آن معنی بود که لوک کیج و جسیکا جونز باید بچه خود را به Squirrel Girl می سپردند تا حمله دفع شود. ولی در نهایت تعجب متوجه شدند که ظاهراً برج انتقام جویان نابود شده است. اگر بخاطر حضور Daredevil نبود، این مسئله می توانست فاجعه ای به بار بیاورد. پس از نابود کردن هنگ کاملی از این ربات های مهاجم با استفاده از اسلحه ای بزرگ، به سمت برج می رود تا Squirrel Girl و بچه را به جایی امن منتقل کند. در نهایت به دلیل این اقدام قهرمانانه جایگاهی ثابت در بین انتقام جویان به او ارائه می شود که تا ۱ سال و نیم پابرجاست.

۸ چهار شگفت انگیز

تصور اینکه یک گروه کامل وارد انتقام جویان دشوار به نظر می رسد، ولی در طول سالیان تک تک افراد گروه چهار شگفت انگیز در رویدادهای مختلف با انتقام جویان همکاری داشته اند. اولین دو شخصیتی که در این بین به انتقام جویان ملحق شدند، رید و سو ریچاردز بودند که در Avengers #300 در سال ۱۹۸۹ اتفاق افتاد و پس از نه ماه جانی استورم به این گروه اضافه شد که نتیجه آن کمیک Avengers West Coast #50 بود. بن گریم تا سال ۲۰۱۰ در هیبت انتقام جو ظاهر نشد و حدود ۲۱ سال بعد از پیسوتن گروهش به انتقام جویان، او هم در این مسیر قرار گرفت. شاید استفاده انفرادی از آنها در گروه بدلیل پرهیز از شلوغ کردن داستان بوده باشد. ولی به هر دلیل که باشد Mister Fantastic, The Invincible Woman, The Human Torch و The Thing همگی در دوره های مختلف دوش به دوش انتقام جویان جنگیده و جلوه ای دوچندان به دنیای کمیک بخشیده اند.

۷ نیمور

۷ نیمور

وقتی قرار می شود که نیمور زیردریایی به تاج و تخت خود سروسامان بدهد، کمی دچار ناراحتی می شود و به حال خود افسوس می خورد. سپس تصمیم می گیرد تا وقت خود را در هایدروبیس سپری کند. در یکی از بازدیدهایی که در دهه ۱۹۸۰ از این پایگاه دارد، با انتقام جویان روبرو می شود. هرکول حمله ای غیرمنتظره به او می کند و او را از هوش می برد. پس از این توهین و حمله هرکول موجی از شوک به راه می افتد که دامنه آن به سواحل اطراف می رسد. این مسئله انتقام جویان را به این فکر می اندازد که مداخله کنند. پیکان اتهام به سمت نیمور نشانه رفته است. در نهایت متوجه می شوند که مقصر اصلی هرکول بوده و هرکول برای توجیه خود می گوید که از چهره اخموی نیمور خسته شده بوده و خواسته با این کار تغییری در وضعیت ایجاد کند. نیمور می خندد و می گوید که این حرکت هرکول حال و هوایش را تغییر داده است. در نهایت انتقام جویان جایی را در تیم خود به او پیشنهاد می کنند و او هم با کمال میل می پذیرد.

۶ Spider-woman

بعد از سری داستان های Secret Invasion جسیکا درو بانویی پرکار می شود. اول به عضویت انتقام جویان در می آید، سپس به گروه Lady Liberators ملحق می شود و همواره یکی از اعضای ثابت S.W.O.R.D است. او در جریان “محاصره آزگارد” به شکست حالتی دیگر ازاپاکلیپس و چهار سوار او کمک کرد. در جریان فعالیت های ایلومینتی و جستجوی سنگ بینهایت با دکتر ایکس همکاری کرد. در نهایت و در نقطه اوج داستان Spider-Verse که به شکست اینهریتورها انجامید، او اعلام بازنشستگی می کند و از آن به بعد تصمیم می گیرد تنها به شهروندان عادی که درگیر جرائم روزمره هستند، کمک کند. ولی او اولین زن عنکبوتی نبود که به انتقام جویان پیوست. اولین زن عنکبوتی که به این گروه پیوست چسیکا کارپنتر بود که با نام Madame Web شناخته می شود. این زن عنکبوتی زمانی به داد انتقام جویان رسید که در جزیره دمونیکا اسیر شده بودند. او آنها را از بند رها می کند و با کمک به کاپیتان آمریکا و Sunfire موجب پیروزی آنها می شود. در عوض انتقام جویان به عنوان تشکر او را به عضویت گروه خود می پذیرند.
1 2برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا