مقالات کمیک

تمامی اعضای ایکس من سیاه به ترتیب رتبه

در داستان های “حکومت سیاهی” شاهد دوران غم انگیزی در کمیک مارول بودیم. نورمن آزبورن توانست پس از تهاجم اسکرال ها رهبران ایالات متحده را متقاعد کرد تا گروه شیلد را به همر (H.A.M.M.E.R) تغییر دهد و از نیروی حاصل از نفوذ خود برای تغییر ایده آل های تونی استارک استفاده کرد. در این دوران نورمن نه تنها گروه انتقام جویان سیاه را دور هم جمع کرد، بلکه توانست گروهی قوی از شرورترین شخصیت ها را هم گرد هم آورد. او همچنین توانست گروه ایکس من های سیاه را هم پایه گذاری کند. او این کار را با هدف تغییر نگرش مردم نسبت به ایکس من ها در دوران ایکس من ستیزی کرد. البته همه این کارها با هدف بیشتر شدن نفوذ خودش در بین مردم انجام می شد. ولی رخنه در بین برخی از خطرناک ترین و غیرقابل پیش بینی ترین ایکس من ها کار ساده ای نیست. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به تأثیرات شخصیت ها در “حکومت سیاهی” و نقش توانایی ها و رفتارهای فریبنده آنها در پیشبرد یا متوقف کردن ایکس من های سیاه.

 

۱۰ DAGGER

سؤالات و بحث های زیادی در زمینه جایگاه جهش یافته های داستان “شنل و خنجر” (Cloak and Dagger) در سالهای گذشته وجود داشته است. وقتی آزبورن از آنها دعوت کرد که به تیم او بپیوندند، این دو اظهار کردند که جهش یافته نیستند. ولی این دو در بسیاری از موارد در کنار ایکس من ها قرار گرفته بودند. جای شک نمانده بود که آزبورن آن دو را در تیم شرور خود می خواست. قدرت دگر در کنترل انرژی نیروی نور (Lightforce)و قدرت عجیب او در درمان او را به گزینه ای مناسب برای اضافه شدن به هر تیم می کند. مخصوصاً اگر هدف این تیم تغییر دیدگاه عموم نسبت به موجودات جهش یافته باشد. بر خلاف بی میلی این دو نفر برای پیوستن به تیم، در نهایت دگر پیشنهاد پیوستن به این تیم را پذیرفت.

 

۹ CLOAK

همیشه می شود تصور کرد که پس از پیوستن یکی از این گروه دو نفره به تیمی دیگر آن دیگری نیز راه اولی را در پیش بگیرد. نورمن آزبورن به این موضوع امیدوار بود. هر کسی که بتواند به بعد سیاه دست یافته و از قدرت آن استفاده کند، عضوی مورد علاقه برای رهبر هر گروهی است که تشنه قدرت است. و قدرت شخصیتی که می تواند بزرگترین وحشت های شخصی را بر ضمیر او بتاباند مناسب شخصی است که بدنبال القاء افکار و کنترل افکار دیگر افراد جامعه است. ولی کمیک یکی از افرادی بود که در پیوستن دودل بود و در نهایت از فرصتی استفاده کرد و با دگر از گروه جدا و به گروه ایکس من ها پیوست. علیرغم قدرت هایی که این دو شخصیت داشتند، تمایل آنها برای کمک به مردم قویتر از تمایل آنها برای پیوستن به تیم تشنه قدرت نورمن بود. به همین دلیل در لیست سیاه جایگاهی بالا تر از جایگاه نهم را نمی توان به آنها اختصاص داد.

 

۸ نیموور زیردریایی

اولین جهش یافته دنیای مارول نیمور زیردریایی اولین عضو گروه بود که نیمور خود او را دست چین نکرده بود. نیمور که قبلاً با دکتر استرنج همکاری کرده بود و پیشینه روابط عاشقانه با اما فراست (Emma Frost) را داشت، خود را در چمبره کیبل (گروهی از مشاوران شرور نورمن) دید. پادشاه آتلانتیس بخاطر قابلیت منحصر به فردش در مذاکرات شهره عام و خاص است و اما (رهبر ایکس من های سیاه) از او دعوت می کند تا به تیم ملحق شود. ولی وقتی نورمن به نیمور دستور داد که گروهی از مأموران مخفی آتلانتیس را در ملأ عام اعدام کند، نیمور از فرمان او سرباز زد و به سمت گروه ایکس من ها متمایل شد. او از گروه کیبل جدا شد و در نهایت با جدایی از ایکس من های سیاه با نیروهای ایکس گریخت و اتحادی جدید تشکیل داد.

 

۷ MYSTIQUE

یکی از بزرگترین شرورهای مارول میستیک است که همواره در کنار کسانی می جنگد که منافع او را تضمین می کنند. قدرت های فرابشری او به همراه توانایی های نبرد او به او این امکان را می دهد که شانه به شانه قرتمندترین ابرقهرمان های مارول در نبرد ها حاضر شود. دم غنیمت دانی او و فرصت طلبی اش باعث شده که به غیرقابل پیش بینی ترین شخصیت تبدیل شود. به همین دلیل نورمن نسبت به دعوت او به تیمش دودل بود. به همین دلیل با تزریق نانودینامیت هایی به او باعث شده بود که کنترل کاملی بر او داشته باشد تا مبادا کاری احمقانه از ا سر بزند. علیرغم قدرت هایی که میستیک داشت با اعمال این حد از کنترل نمی توانست از بخش عمده ای از حقه هایش استفاده کند.

 

۶ MIMIC

کالوین رنکین (Calvin Rankin) در طول سالها بین وضعیت قهرمانی و شروری نوسان های زیادی داشته است. او که بر اثر حادثه ای قابلیت کپی کردن توانایی ها، شخصیت و دانش افراد دیگر را به دست آورده بود، همواره در تلاش بود تا قدرت های خود را تثبیت کند. این موضوع موجب بروز اختلاف نظرهایی بین او و دیگر ایکس من ها می شد. ولی در گروه ایکس من های سیاه او پذیرفته شده بود. او خیلی زود در مورد تشخیص تفاوت وضعیت شهرت و مسئولیت ابرقهرمانی دچار مشکل شد. پوشش های خبری متعدد و حضور پی در پی در تلویزیون های تحت تأثیر گروه ایکس من های سیاه ایده به حق بودن را در ذهن او تقویت کرده بود. کشف نحوه حفظ توانایی های ۶ شخصیت اصلی گروه ایکس من (پروفسور اگزویر، سایکلوپس، جین گری، انجل، بیست و آیس من) باعث شد که به گزینه ای قدرتمند در بین تیم مطرح شود.

1 2برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا