مقالات کمیک

۱۰ برداشت غلط رایج در مورد کمیک ها

۱۰ اینکه این صنعت در حال مرگ است
همه سالی عده ای مطرح می کنند که این صنعت در حال مرگ است. در این بین بحث های قدیمی مبنی بر فروش کم مطرح می شوند و برخی نتیجه گیری می کنند که بزودی شاهد مرگ این رسانه خواهیم بود و مارول و دی سی کلاً دست از انتشار این کمیک ها خواهند کشید. اصل قضیه با این قضاوت ها بسیار متفاوت است و صنعت کمیک در سالم ترین دوران رشد خود به جهت اقتصادی و سودآوری قرار دارد.
عناوین اصیل همواره وارد گود می شوند ولی شکی نیست که تعداد کمیک های فروخته شده نمی توانند به تیراژهای دهه ۹۰ برسند. با این وجود فروش کمیک ها اصلاً آخرالزمانی نیست. در سال ۲۰۱۹ شاهد آغاز بسیار موفق کمیک ها بوده ایم. البته بازار مستقیم همواره دچار نوساناتی بوده است ولی باید گفت که فروش نسخه های کاغذی در ماه فوریه رشد ۵ درصدی را تجربه کرد. سال گذشته هم شرایط به همین شکل بود و پیش بینی می شود با موفقیت هایی که دنیای سینمایی مارول کسب کرده است شاهد روی آوردن روزافزون طرفداران بسوی کتاب های کمیک باشیم.
هنوز عناوین اصیل وجود دارند ولی بازار مستقیم منسوخ شده. مغازه های محلی برای فروش خود با چالش مواجه هستند و کمیک ها در فروشگاه های زنجیره ای ارائه می شوند. فروشگاه های آنلاین مانند آمازون وارد کار شده اند. مارول و دی سی سالهاست با این چالش ها مواجه هستند ولی تجربه به آنها ثابت کرده است که به جای نتیجه گیری عجولانه و پذیرفتن شکست در نتیجه عدم موفقیت یک یا دو عنوان، باید کار را به افراد خلاق بسپارند. مسئله دیگر توان خرید طرفداران است. هر ساله شاهد افزایش قیمت کتاب های کمیک هستیم و این موضوع این سؤال را در ذهن بعضی ها ایجاد کرده که آیا کمیک ها غیرقابل دسترس خواهند شد؟
موضوع دیگری هم مطرح است مبنی بر اینکه دو غول کمیک به زانو در آمده اند چون در حال ایجاد تنوع داستانی در طرح های اصلی هستند. این موضوع نیز نمی تواند صحیح باشد. چون مخاطبان کتاب های کمیک را افرادی با جنسیت ها، نژادها و سنین مختلف تشکیل می دهند و به این ترتیب نیازمند ایجاد تنوع گاه و بیگاه در نحوه ارائه خواهند بود.
برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا