مقالات کمیک

۱۵ رویداد برتر دنیای مارول

۶ فرصتی نمانده/جنگ های سری
جاناتان هیکمن به محض اینکه عناوین “انتقام جویان” را بدست گرفت، ایده “تهاجم ها” را پایه گذاری کرد که حفره ای بودند در مالتی ورس (که رویدادهای “عصر آلترون” باعث آن شده بود) که موچب پدید آمدن زمین های متعدد با واقعیت های دیگر بودند که در همان مکان اصلی زمین شکل گرفته بودند. سؤالی که پیش آمده بود این بود که در صورت برخورد این واقعیت ها حادثه ای نابودگر شکل می گرفت. پس آیا برای نجات زمین باید زمین دیگر نابود می شد؟ در نهایت گروه انتقام جویان در مواجهه با این گزینه جواب مثبت به این سؤال دادند. ولی با گذر زمان بر تعداد این تهاجم ها افزوده شد و نظر انتقام جویان در ادامه راه نسبت به ادامه راه تغییر کرد.
این مسئله به شکل گیری کابال انجامید که با شکل گیری زمین های جدید آنها را از بین می برد. در نهایت نابود کردن زمین جهان نهایی بواسطه قدرت رید ریچاردز نهایی غیرممکن به نظر رسید (پس”فرصتی نماند”). بنابراین دو زمین با هم برخورد کردند که خرابی بیشتری به مالتی ورس تحمیل کرد که باعث چیره شدن دکتر دووم و ایجاد واقعیتی دیگر شد. در “چنگ های سری” قهرمانانی که واقعیت قدیم را به یاد داشتند، باید در برابر دکتر دووم ایستادگی می کردند و واقعیت را به شکل اولیه خود بازمی گرداندند. در پایان، دووم کنترل واقعیت را به دست دشمن قدیمی خود رید ریچاردز سپرد.

۵ جنگ های سری اصلی
اولین کراس اور گسترده مارول بدلیل ساده ای شکل گرفت (اگر فکر می کنید که دلیل آن سرشاخ شدن با “بحران در زمین های بینهایت” دی سی بود، می توانید دلیل اصلی را دو تا حساب کنید)، فروش اکشن فیگور. مارول با ماتل (Mattel) قرارداد بسته بود تا طرح جدیدی از اکشن فیگور را راه اندازی کند و مینی سری مورد نظر راه اندازی شد تا خط تولید عروسک ها به راه بیفتد.
ایده اصلی این داستان را جیم شوتر مطرح کرد که در آن زمان سردبیر نشریات مارول بود و مایک زک و جان بیتی طرح های آن را کشیدند. ایده اصلی این داستان این بود که موجودی اسرارآمیز بنام بیاندر قهرمانان و شروران مارول را دور هم جمع کرده بود تا برای سرگرمی او به مبارزه بپردازند. این داستان بستری عالی برای تولید اسباب بازی ها ایجاد کرد. در این داستان همه قهرمان ها با همه شرورها مبارزه می کردند
دکتر دووم در برهه ای با دزدیدن قدرت های بیاندر (Beyonder) توانست معادلات بازی را به نفع خود رقم بزند. ولی در نهایت قهرمانان شرور ها را شکست دادند و همگی به زمین برگشتند. اگرچه مردعنکبوتی بیگانه ای را در قالب لباس به زمین آورد و فکر می کرد کاستومی جدید به تن کرده است.

۴ آخرین شکار کریون
شاید به نظر برسد که آوردن این عنوان در این لیست کمی جنبه پارتی بازی داشته باشد چون این داستان شباهتی به ایونت های دیگر ندارد. ولی وقتی این سری از داستان ها در سال ۱۹۸۸ منتشر شدند، کراس اوری بودند بین سه عنوان از داستان های مرد عنکبوتی که در آن زمان منتشر می شدند. این ها کراس اورهایی بودند که توسط یک تیم اداره می شدند. نویشنده تیم جی ام دی متیس بود و هنرمندان مایک زک و جان بیتی او را همراهی می کردند.
ایده موجود در پس این داستان یکی از شرورهای ضعیف تر مرد عنکبوتی بنام کریون شکارچی (Kraven the Hunter) بود.در نهایت کریون می تواند به ناتوانی خود در شکست دادن مرد عنکبوتی غلبه کند و شانسی پیدا می کند که مرد عنکبوتی را غافلگیر کند و او را از بین ببرد. به جای کشتن او، کریون تصمیم می گیرد او را بیهوش کند و زنده به گور کند. سپس او جای مردعتنکبوتی را می گیرد تا نشان دهد چقدر در شکار برتری دارد و خود را به عنوان یک ابرقهرمان مطرح کند مرد عنکبوتی که بتازگی ازدواج کرده بود، با انگیزه بازگشت به عشق خود، توانست از تابوت خود خارج شود. کریون که دیگر چیزی برای اثبات نداشت، جان خود را گرفت. این داستان نگاهی است دقیق به انگیزه شرورها برای آنچه انجام می دهند.

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا