معانی مخفی در لوگو های ۵۰ برند مشهور جهان (۱)

در مقاله “معانی مخفی در لوگوها” به بررسی مفاهیم مستتر در لوگوهای مشهور جهان پرداخته و عناصر دیداری آنها توضیح داده خواهند شد.
۱ آمازون
فلش باریکی که از A تا z کشیده شده است نشانگر این است که آمازون همه چیز ارائه می دهد. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد!
۲ بسکین رابینز
در آن عدد ۳۱ گنجانده شده است. شعار مدیران و صاحبان این شرکت این است که مشتریان آنها هر ۳۱ روز هفته باید طعم جدید و مفرحی از بستنی را تجربه کنند.
۳ فدکس
فلش باریکی بین دو حرف E و X در EX قرار دارد که به معنی speed (سرعت) می باشد.
۴ نینتندو گیم کیوب
بخش بنفش لوگو نشانگر حرف G است و فضای منفی طرح حرف C را تشکیل داده است.
۵ باغ وحش برانکس
فضای منفی بین پاهای زرافه ها دورنمای شهر نیویورک را تشکیل داده است.
۶ پپسی
طراحی دوباره لوگو پپسی ۱ میلیون دلار هزینه بدنبال داشت. این طرح به پانتنون (معبد الهه آتنا در آتن)، مونالیزا، هارمونی عددی هندو، میدان گرانشی زمین و سرعت نور اشاره دارد.
۷ استارباکس
در سال ۲۰۱۱ سایرن (حوری دریایی) به شکلی متقارن تر طراحی شد تا زمینی تر، مهمان نوازتر و انسانی تر جلوه کند.
۸ گوگل
در لوگو گوگل از رنگ های اصلی استفاده می شود (آبی، قرمز و زرد) غیر از حرف L که سبز است. طراح این لوگو روث کدار رنگ متفاوت حرف L را نشانگر دور زدن قانون از طرف گوگل می داند.
۹ تویوتا
طراحان تویوتا سه بیضی همپوشان را نماد نزدیکی قلب مشتریان و سازندگان معرفی می کنند. یکی دیگر از نکات جالب طراحی وجود تمامی حروف TOYOTA در داخل این لوگو است.
۱۰ مک دونالد
حرف M در این لوگو حرف اول مک دونالد است ولی روانشناس و مشاور طراحی لوییس چسکین شکل گرد این حرف را نماد سینه مادر می داند که سمبل تغذیه به حساب می آید.