مقالات کمیک

نیروی ایکس: آرک اینجل نسبت به ان صباح اپاکلیپس خطرناک تری بود

در “داستان فرشته تاریک” آرک اینجل به نسخه ای از اپاکلیپس تبدیل شد و نشان داد قدرت مخرب تری در برابر مردان ایکس است.
همزمان با تلاش های نوادگان اپاکلیپس برای حذف پدرشان و تکمیل برتری خود، بسیاری از آنها فراموش کرده اند که اپاکلیپس پیشتر جانشینی برای سریر مرگ و جنگ تعیین کرده است. جانشینی که به جهت خطر و قدرت بالاتر از اوست. شرح این جانشین خطرناک در داستان نیروی ایکس عجیب (Uncanny X-Force) آورده شد که توسط ریک ریمندر و ژروم اوپنیا خلق شده است. تیمی مخفی از جهش یافته ها با نتایج ناشی از بازگشت فرزند خطرناک ترین دشمنشان بعد از مرگ پدرش روبرو می شوند. این بچه که قرار بود تولد دوباره اپاکلیپس باشد، بدست فنتومکس (Fantomex) کشته شد. فنتومکس نادانسته دری را باز کرد که از آن جهش یافته ای دیگر وارد شد تا نقش بزرگترین دشمنی باشدکه آن تیم تا به آن روز با آن روبرو شده بود. این فرد کسی نیست جز هم تیمی آنها و ایکس من تشکیل دهنده آن گروه بنام وارن ورتینگتون سوم (Warren Worthington III) که با نام آرک اینجل شناخته می شود.

مشکل زمانی بروز می کند که وارن متوجه می شود بالهای فلزی و شخصیت ارک اینجل که توسط اپاکلیپس به او داده شده، در او کمین کرده و مترصد شرایطی است تا کنترل او را به دست بگیرد. ولورین از او برای شرکت در مأموریتی دعوت می کند و وارن انتخاب می شود تا از شخصیت تاریک خود به عنوان سلاحی برای دفاع از دوستان خود استفاده کند و به عنوان یکی از اعضای نیروی ایکس در کنار آنها باشد. در همین زمان، بارقه هایی از رابطه قدیمی اش با بتسی براداک (Betsy Braddock) معروف به سایلوک (Psylocke) شکل می گیرد که به او کمک کرده بود تا کنترل خود علیه آرک اینجل را حفظ کند. اعضای تیم در کنار هم بسیاری از تهدیدها را از بین بردند، ولی تاریکی دنیای نیروی ایکس بزودی وارن را آلوده کرد و شرایط را برای تعالی آرک اینجل فراهم کرد.


بعد از اینکه نبرد با سایلوک پادشاه سایه ها را از پیدا کردن جسمی جدید بازداشت، شرور کنترل کننده ذهن شخصیت به زنجیرکشیده شده آرک اینجل را که در درون وارن وجود داشت موقعیتی مناسب دید. با قدرت های ذهنی که داشت، توانست زنجیرهای ذهنی را نابود کند و آرک اینجل را آزاد کرد که تا در خدمت او باشد. ولی آرک اینجل که علاقه ای نداشت در خدمت کسی باشد، پادشاه سایه ها را کشت و مطمئن شد که سایلوک هیچ خاطره ای از آزادی او ندارد. در همین زمان انتخاب فنتومکس برای کشتن بچه ان صباح نور باعث شد تا بذر مرگ در وجود وارن رشد کند.
در این دوره، اعضای تیم متوجه وظیفه اپوکالیپس در نقش نگهبان شدند و متوجه شدند که او مسئول تکامل انسان به شیوه لازم است. با مرگ اپاکلیپس بذر مرگ در وجود آرک اینجیل شکوفا می شود و او را به رهبر Clan Akkaba و رئیس Final Horseman تبدیل کرد که شامل یکی دیگر از بچه های اپوکالیپس می شد. قدرت اصلی آرک اینجل فراتر از نیروی عظیم و طبیعت مرگبارش، در تعلقش به گروه مؤسس ایکس من ها نهفته است. او که یکی از اولین افرادی است که تحت رهبری پروفسور اگزویر جنگیده است، بخاطر شکوه و زیبایی قدرتش شناخته می شود. نیروی ایکس که می خواهد این امید را به جهش یافته ها بازگرداند، سعی می کند تا بزرگترین تهدید به نابودی مردان ایکس را نجات دهد.
گروه متوجه می شود که چیزی به نام بذر زندگی وجود دارد و برای به دست آوردن آن گروه نیروی ایکس به عص اپوکالیپس سفر می کنند و در آنجاست که با خطر اصلی جانشین اپوکالیپس آشنا می شوند. در آن بعد از زمان و مکان ولورین به عنوان میزبان بذر مرگ انتخاب شده. البته گروه مجبور شدند ایکس من های آن دوره را به حال خود بگذارند و ترکشان کنند ولی توانستند بذر زندگی را به دست آورند. ولی بعداً متوجه می شوند که آرک اینجل آنها را تحت کنترل خود داشته تا توسط آنها به بذر زندگی دست پیدا کند. آرک اینجل با هدف تست قدرت خود در شهری کوچک نسل کشی راه می اندازد و کل جمعیت آن شهر را از بین می برد. این قبل از استفاده از بذر زندگی و درک بخشی از آینده همراه با تکامل است که در ذهن خود پرورانده بود. این محل لوح پاک نامگذاری می شود و به عنوان محل شروع طرح آرک اینجل برای بنای آینده ای نو در نظر گرفته می شود.


در بطن این داستان عشقی است که سایلوک به وارن داشت. بتسی به عنوان یکی از مرگبارترین اعضای گروه می دانست که او تنها کسی است که می تواند آرک اینجل را بکشد. که در آنصورت ذهن وارن هم نابود می شد. آرک اینجل به سایلوک علاقمند بود و می خواست او را عروس خود و وارث بذر مرگ کند. سایلوک پس از آگاهی از مقاصد آرک اینجل با او روبرو شد. با احیای فرزند اپوکالیپس که جنسیس (Genesis) نام داشت، بتسی توانست شخصیت آرک اینجل را از وارن جدا کند. وقتی ذهن وارن به نیستی گرایید، بتسی قبل از اینکه وارن کل خاطراتش را از دست بدهد، تصاویری از زندگی همراه با خوشبختی که هرگز تجریه نکرد، دید.
داستان فرشته تاریک، نیروی ایکس را به کل تغییر داد، چئن هر کدام از آنها باید با پیامدهای گناهان خود روبرو می شدند. سایلوک به سوگ عشق از دست رفته نشست و ولورین درد از دست دادن یک دوست را حس کرد. وارن هم به لوحی پاک شده تبدیل شد. متأسفانه، بذرهایی که توسط آرک اینجا کاشته شدند، آینده ای را رقم زدند که در آن بچه های وارن، دو قلوهای اپوکالیپس، موفق شدند دنیا را به پایان برسانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا