در این آموزش طراحی واقع گرا و آناتومیک بدن انسان به شما آموزش داده خواهد شد.

در هر حوزه هنری که فعال باشید اطلاع از طراحی بدن انسان مهارتی است که باید به آن توجه شود. اگر به فرم بدن انسان اشراف داشته باشید متوجه می شوید که وقتی بخواهید شخصیت خود را طراحی کنید، می توانید برای به دست آوردن نتایج مطلوب نسبت های فرم شخصیت را تغییر دهید بدون اینکه ساختار بدن به هم بریزد و از میزان باورپذیری آن کم شود.
در این آموزش نحوه طراحی بدن انسان را خواهید آموخت. ابتدا با یک ساختار ساده و پیدا کردن نسبت ها کار خود را آغاز می کنیم، سپسبه کار حجم و فرم می دهیم و به سراغ جزئیات می رویم که شامل همپوشانی های ظریف و انحناها می باشد. این آموزش همچنین نحوه تبدیل این ساختار به ساختاری زنانه تر آموزش می دهد که با ایجاد برخی تغییرات در بعضی بخش های بدن ایجاد می شود. این آموزش بر اساس نسبت های ابتدایی بدن طراحی شده است. شما می توانید با توجه به فرم بدنی که در نظر دارید برخی نسبت ها را تغییر دهید.
اگر به دنبال خلق آثاری واقع گراتر هستید، می توانید بیشتر به مطالعه آناتومی انسان بپردازید تا درک بهتری از عضلات و ساختار بدن انسان کسب کنید. در آینده راهنماهای دقیق تر و پیشرفته تری از شیوه طراحی بدن انسان در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا درک شما از ساختار اناتومی بهتر و عمیق تر شود.

1 طراحی سر
یک دایره بصورتی که در تصویر زیر می بینید ترسیم کنید و آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. خط رویش مو از یک سوم بالای سر شروع می شوددر فاصله بین خط رویش مو ونیم دایره اصلی می توانید محل قرارگیری بینی و چانه را مشخص کنید.

 

2 اندازه گیری ارتفاع بدن


ارتفاع سر را در نظر بگیرید و از آن به تعداد هشت ارتفاع سر حساب کنید و خط بکشید تا 8 ناحیه مشخص شود. خط شانه در یک سوم بالایی دومین دایره قرار می گیرد. بخش شکم در دایره چهارم به پایان می رسد ناف در دایره سوم قرار می گیرد و ته زانو در دایره ششم قرار می گیرد.

 

3 ایجاد شکل ابتدایی


قفسه سینه یک شکل بیضی است که از شانه تا ناحیه ناف را دربرمی گیرد. در قسمت انتهایی یک حفره باز کنید تا از ان طریق قوس قفسه سینه را طراحی کنید. در قسمت بالا یک حفره ایجاد کنید تا گردن را طراحی کنید. شکل سطل گونه ناحیه لگن از پایان یک سوم فوقانی بخش چهارم شروع می شود. این سطل را به مایل به جلو طراحی کنید تا بتوانید داخل آن را ببینید. بخش جلویی را با یک شکل ‘U’ بزرگ از تصویر مجزا کنید تا بخش شکم در بین قفسه سینه و لگن قرار بگیرد.

 

4 ارتباط چارچوب پا


حتماً چارچوب تشکیل دهنده پا را بصورت مخروطی تا پایین بکشید و از ترسیم مستقیم آن اجتناب کنید. چارچوب پاها از ناحیه لگن شروع می شود و به سمت پایین و کمی به سمت همدیگر مایل می شوند. بخش پایین زانو در بخش پایین دایره ششم قرار می گیرد و از آنجا بخش بعدی تا پاها کشیده می شود. بخش پا را با یک مثلث ساده مشخص کنید.

 

5 اتصال چارچوب بازوها


دقت کنید که بازوها از بدن زیاد فاصله نگیرند. شانه ها را با مثلث هایی بزرگ به قفسه سینه متصل کنید. از ناحیه شانه بازو شروع می شود و تا آرنج در پایین بخش سه کشیده می شود. و از آنجا ساعد شروع می شود و تا پایین بخش 4 کشیده می شود. برای دست ها دو شکل مثلثی بزرگ در نظر بگیرید که نمایانگر کف دست و انگشتان است.

 

6 شکل دهی بدن


دنبال پستی و بلندی ها و انحناهای عضلات و بخش های استخوانی باشید. عضله شانها از بخش استوانه ای شکل گردن بیرون می آید و به لبه چارچوب شانه می چسبد. درست در پایین بخش دوم سینه با بازوها و بخش بالای شکم همپوشانی ایجاد می کند. بقیه شکم در امتداد بخش استخوانی قفسه سینه ادامه پیدا می کند ولی به سمت بیرون انحنا پیدا می کند تا چربی اطراف شکم را نشان دهد.

 

7 اعضای دیگر را اضافه کنید


ساده کردن اشکال بصورت استوانه ها می تواند به اضافه کردن عضلات کمک کند. در ادامه پاها را بصورت استوانه های مخروطی شکل به شکل خود اضافه کنید. دو انحنا برای تعیین بخش قرارگیری زانو لازم است. در قسمت پایینی ساق پا استوانه راباریک تر کنید تا به بخش قوزک پا برسید. همین کار را در مورد دست ها هم باید انجام دهید و مطمئن باشید که در ناحیه اتصال به مچ این استوانه باریک تر شده باشد.

8 طراحی اجزاء چهره


با خطوطی که روی صورت قرار داده اید، کشیدن اجزاء صورت کار راحت تری خواهد بود. با استفاده از تصویر زیر جزئیات چهره را طراحی کنید. گوش ها از حدود ابروها شروع و تا حد بینی کشیده می شوند و دهان در یک سوم بالایی حد فاصل بین چانه و بینی قرار می گیرد.

 

9 همپوشانی ها و انحناهایی با جزئیات بیشتر طراحی کنید


لباس تنگ برای این مدل طراحی کنید تا جزئیات بدن از زیر آن به نمایش درآید. بخاطر داشته باشد که بخش هایی که ساختار استخوانی تری دارند، بیشتر به چشم می آیند و در تضاد بیشتر و قوی تری نسبت به بخش هایی که با چزبی و عضله پوشیده شده اند، قرار خواهند گرفت.

 

10 انحناهای نرم پاها را طراحی کنید


همانطور که جزئیات بیشتری به پاها اضافه می کنیم، باید بخاطر داشته باشیم که در بخش داخلی ران ها عضله ای وجود دارد که با عضلات دیگر پایین تر همپوشانی می کند. از خطوط نازک تر برای مشخص تر کردن کاسه زانو استفاده کنید. برای ساق پا، بخش داخلی ماهیچه نسبت به ناحیه بیرونی در بخش پایین تری قرار خواهد گرفت. در مورد قوزک پا عمس این مسئله مصداق پیدا می کند، استخوان داخلی بالاتر از استخوان بیرونی قرار می گیرد.

11 طراحی عضلات بازو


عضلانه شانه اطراف عضلات بازو را می گیرد. عضلات دو سر جلوی بازو از داخل عضله شانه تا تا ساعد امتداد پیدا می کند. بخش ساعد هم به شکل مخروطب به سمت مچ امتداد پیدا می کند و جزئیات انگشتان و دست را در انتها تشکیل میدهد.

 

12 از همین چارچوب برای طراحی بدن زن استفاده کنید


اگر می خواهید شخصیت زنی را طراحی کنید، بدون تغییر نظام کلی باید چند بخش جزئی را تغییردهید.
اگر بخش هایی مانند کمر، شانه و گردن را کمی باریک تر و با انحنای بیشتری طراحی کنید، بدن حالت زنانه تری را به خود خواهد گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *