مقالات کمیک

۱۰۰ صفحه ای که پیشرفت کتاب های کمیک مدیون آنهاست

Marvel Mystery Comics No. 8 (1940)  ۶

یکی از اولین انتشاراتی که سعی کرد سود مالی از محبوبیت جنون آمیز کمیک ها ببرد، انتشارات سنتور (Centaur) بود که ادبیات عامه پسن منتشر می کرد و بتازگی دو ناشر کتاب های کمیک به نام های Comic Magazine Company و Ultem Publication را خریداری کرده بود. ابرقهرمان های انتشارات سنتور مانند “مرد شگفت انگیز” و “پیکان” تأثیر چندانی بر طرفداران به جا نگذاشت. کارگردان هنری سنتور لوید ژاکه (Lloyd Jacquet) بود که در شکل گیری شماره یک کمیک New Fun Comics در سال ۱۹۳۴ نقش مهمی ایفا کرده بود. ژاکه لزوم ایجاد ابرقهرمان های جدید را به حدی می دید که از سنتور جدا شد و شرکت Funnies Inc. را تأسیس کرد و تعداد زیادی از هنرمندان سنتور را با خود همراه کرد.
این شرکت به استخدام مارتین گودمن درآمد تا یک کمیک آزمایشی را به چاپ برسانند. شماره ۱ کمیک های مارول در برگیرنده یک داستان کوتاه از بیل اورت (Bill Everett) بود که در آنی نیمور زیردریایی معرفی شد. در این کمیک یک شخصیت انسانی دیگر بنام مشعل انسانی به قلم کارل برگس هم معرفی شد (که ارتباطی با مشعل انسانی گروه چهار شگفت انگیز ندارد). این کمیک آنقدر خوب فروش کرد که گودمن تصمیم گرفت تا تعدادی از هنرمندان Funnies Inc. را برای شماره های بعدی استخدام کند و نام شرکت را به تایملی کامیکس تغییر نام داد. این شماره تغییر نام داد و تحت عنوان Marvel Mstery Comics عرضه شد. تاریخ زمانی شکل گرفت که اورت و برگس در شماره ۸ از مارول میستری کامیکس داستانی را تصویر کردند که در آن مشعل انسانی قرار بود نیمور را تعقیب و او را دستگیر کند. این اولین کراس اور در دنیای کمیک بود که ایده جهان مشترک کمیک را معرفی کرد و به بخشی کلیدی در تاریخ کمیک های ابرقهرمانی تبدیل شد.

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا