بدون دسته بندی

نیروهای جنگ ستارگان: بخش سیاه چه قدرت هایی در اختیار یک سیث قرار می دهد


نیروی رعدوبرق
یکی دیگر از قدرت های سیث ها که بسیار متمایزکننده است نیروی رعدوبرق است. این نیرو به آنها این امکان را می دهد که از نوک انگشتشان انرژی الکترواستاتیک ساطع کنند که برای زمین گیر کردن دشمنانشان کاربرد دارد.
چندین راه برای پرهیز از تأثیرات آن وجود دارد. شمشیر لیزری می تواند جلوی این نیرو را بگیرد. یا برخی از جدای ها می توانند این انرژی را مهار کنند مانند کاری که یودا (Yoda)در برابر کنت دوکو انجام داد. البته اینطور به نظر می رسد که انجام این کار احتیاج به مهارت زیادی دارد. ری وقتی می خواست چوباکا (Chewbacca) را از چنگ پاسانا (Pasaana) نجات دهد در حد محدود از این نیرو استفاده کرد. و اگرچه او از آموزه های سیث بهره مند نشده ولی قبل از استفاده از این نیرو تحت تأثیر خشم قرار گرفت.

نیروی فریاد
یکی از نیروهای بکر و نابودگری است که با انفجار خشم همراه است و خرابی بسیاری در محیط اطراف ایجاد می کند. بر خلاف دو نیروی قبلی این نیرو بصورت غیرارادی آزاد می شود و بروز یک احساس منفی فیلتر نشده است که یک سیث می تواند از خود به نمایش گذارد.
یکی از مواردی که از این نیرو بصورت ارادی استفاده شد زمانی بود که دارث سیدیس (Darth Sidious) با اساتید جدای میس ویندو (Mace Windu) کیت فیستو (Kit Fistu) سائسی تین (Saesee Tiin) و آجن کولار (Agen Kolar) روبرو شد. زمانبندی این فریاد به شکلی بود که توانست اساتید جدای را متواری کند و دو تن از آنها را شکست دهد. ویندو از این حمله جان سالم به در برد. دلیل آن شاید استفاده از نیرویی بود که در حد مرز نور و تاریکی قرار داشت.

برگهٔ قبلی 1 2 3 4برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا