مقالات کمیک

نه، اسکارلت جوهانسون نباید در هر نقشی ظاهر شود

اسکارلت جوهانسون کماکان در بین پردرآمدترین هنرپیشه های هالیوود است. او شخصیت بلک ویدو را به یکی از سمبل های فرهنگ پاپ تبدیل کرده است و برای ایفای نقش در “گمشده در ترجمه” و “زیرپوست” تحسین منتقدان را برانگیخته است. او همینطور بخاطر پذیرفتن نقش هایی که بظاهر مناسب او نیستند، به چهره ای بحت برانگیز” تبدیل شده است که در این بین ایفای نقش “روحی در پوسته” محصول سال ۲۰۱۷ برجسته تر است.

در یکی از مصاحبه های اخیر این هنرپیشه چنین گفت: می دونید، به عنوان یک هنرپیشه باید به من اجازه داده بشه نقش هر انسان، درخت یا هر حیوانی را بازی کنم، چون این شغل منه و لازمه شغل من. البته او خیلی زود با تصحیح گفته های خود اعلام کرد که گفته هایش تنها در دنیایی ایده آل به حقیقت خواهد پیوست، که منفک از عوامل تاریخی و اجتماعی است. با این همه اشکال عمده ای در آنچه اواظهار کرده، وچود دارد و باید در پاسخ به او گفت: نه. تو نباید هر نقشی را بازی کنی.
تعارض های جوهانسون
بدون پرداختن به نقش هایی که جوهانسون تا به حال بازی کرده، نمی توان به این موضوع پرداخت. به نظر می رسد که دقیقاً مانند آنچه از او نقل  شده، او اعتقاد دارد که هر نقشی راباید بازی کند. او نقش کا (Kaa) مار را در کتاب جنگل جان فاورو (Jon Favreau) ، سامانتا در فیلم Her و نقش بیگانه ای اسرارآمیز را در “زیر پوست” بازی کرده است. او همچنین نقش Major در فیلم “روحی در پوسته” را ایفا کرد که اقتباسی بود از مانگای شیرو ماسامونه (Shirow Masamune). میجر به هر شکل و سیاقی ژاپنی است. او یک سایبرگ است که خاستگاه ژاپنی داردو در استخدام دولت ژاپن است. جوهانسون قطعاً ژاپنی نیست.
در پروژه ای دیگر قرار بود او در فیلم Rub & Tug که داستان زندگی واقعی یک مرد دوجنسی بنام دانته بود، ایفای نقش کند. او در پاسخ به واکنش هایی که در مورد این خبر منتشر شده بود گفت: به آنها بگویید نظر نماینده های جفری تامبور، جرد لتو و فیلیسیتی هافمن را جویا شوند.”
با این وجود جوهانسون از پذیرفتن آن نقش منصرف شد و چند روز بعد در اینباره چنین گفت: درک ما از جامعه دو جنسی ها در حال تکامل است و آگاهی من نسبت به این جامعه نسبت به زمانی که آن اظهارات اولیه را داشتم کامل تر شده است و الان متوجه شده ام که کمی تندروی کرده ام و حساسیت این جامعه را نادیده گرفته ام. من نسبت به جامعه دو جنسی ها احترام و علاقه خاصی دارم و خوشحالم که نظراتی در مورد اضافه شدن این افراد به جامعه هالیوود طرح و اجرا شده است.
1 2 3 4برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا