سینما

مأموریت غیر ممکن و ۹ فیلم اکشن مورد انتظار در سال ۲۰۲۲

از ریبوت بتمن گرفته تا فیلم جدید جان ویک، فیلم هایی هستند که همه دوستداران سینما بی صبرانه منتظرند تا در سال ۲۰۲۲ به تماشای آنها بنشینند. الان زمان خوبی برای طرفداران فیلم های اکشن است. سال بعد طرفداران میهمان تماشای ضیافت کشتار جان ویک خواهند بود. تام کروز مرگ ستیز با مأموریت غیرممکن باری دیگر همه را متحیر خواهد کرد. ماجراهای ایندیانا جونز جهانگرد را هم نباید فراموش کرد. همین بس که بگوییم سینمادوستان برای چند ماه بیکار نخواهند ماند.
فیلم های جدیدی از دنیای مارول و دی سی به همراه فیلم های دست اول از کارگردانانی مانند Michael Bay و دیوید Lytch همگی رویدادهایی هستند که این انتظار را هیجان انگیزتر می کند.

۱۰ آمبولانس (۱۸ فوریه)
این فیلم که قرار است در تاریخ ۱۸ به کارگردانی مایکل بی (Michael Bay) عرضه شود، جیک جیلنهال و یحیا عبدالمتین را در نقش دو سارق بانک به تصویر می کشد که بعد از سرقت، آمبولانسی را می دزدند که یک پرستار (الیزابت گنزالز) و یک بیمار بدحال در آن هستند.
شاید نام مایکل بی بخاطر ساخت بمب های گیشه ای مانند تبدیل شوندگان در ذهن افراد چراغ هایی را روشن کند! ولی او معمولاً در اکشن های کوچک تر و شخصیت محور قابلیت های اصلی خود را به نمایش می گذارد. فیلم هایی مانند پسرهای بد (Bad Boys) و ۱۳ ساعت. پس برای فیلم آمبولانس می توان امیدها را زنده نگاه داشت.

۹ مارولز (۱۱ نوامبر)
این فیلم که ادامه ای است بر فیلم کاپیتان مارول قرار است در تاریخ ۱۱ سال ۲۰۲۲ به نمایش درآید بری لارسون (Brie Larson) را در نقش کارول دنورز و در کنار دو ابرقهرمان دیگر که شیفته کارهای قهرمانانه او هستند، قرار می گیرد. این دو شخصیت خانم مارول (ایمان ولانی) یک تغییرشکل دهنده جرسی سیتی (که در سریال خود در دیزنی پلاس معرفی خواهد شد) و مونیکا رامبو (تیونا پاریس) هستند.
از آنجایی که فیلم اول کاپیتان مارول با پرواز کارول به اعماق کیهان و برای رسیدگی و نظارت بر امور کیهانی به پایان رسید، ادامه رویدادها باید جالب توجه باشد.

۸ قطار سریع السیر (۸ آوریل)
در دورانی که سری فیلم های معروف حکمرانی می کنند، تجسم اینکه یک فیلم با فیلمنامه دست اول بتواند خودی نشان دهد، سخت است. ولی فیلم قطار سریع السیر (Bullet Train) دیوید لیچ یک اکشن شخصیت محور خواهد بود که دارای یک فیلمنامه دست اول است. البته در این گفته کمی اغراق شد چون فیلمنانمه این فیلم برگرفته از رمان کوتارو ایساکا (Kotaro Isaka) بنام ماریا بیتل است.
برد پیت (Brad Pitt) در این فیلم نقش آفرینی خواهد کرد. در این فیلم پنج آدمکش برای انجا یک مأموریت وارد یک قطار سریع السیر ژاپنی می شوند و متوجه می شوند که یک تله بوده است. اگر دیوید لیچ همان تنشی را که در فیلم بلوند اتمی (Atomic Blonde) و فیلم اول جان ویک، ایجاد کرد، در این فیلم هم زنده کند، این فیلم یکی از گزینه های اجباری برای دوستداران فیلم های اکشن خواهد بود. این فیلم در روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۲ به نمایش درخواهد آمد.

۷ مأموریت غیرممکن ۷ (۲۷ می)
تام کروز اخیراً در حال آماده سازی خود برای انجام صحنه های اکشن مرگ گریز بیشتر در فیلم مأموریت غیرممکن ۷ بوده است. شخصیت هایی مانند هارلی اتویل و پام کلمنتیف هم به این پروژه اضافه شده اند که گفته می شود در تاریخ ۲۷ می سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.
نوشتن فیلمنامه و کارگردانی این فیلم را کریستوفر مک کوایر بر عهده داشته است که در سال ۲۰۱۵ و با عنوان ملت سرکش (Rogue Nation) به مجموعه پیوست و در سال ۲۰۱۸ فیلم به شدت تحسین شده Fallout) در پرونده خود ثبت کرد. گفته می شود فیلم هشتم به کارگردانی او قرار است در ۷ جولای ۲۰۲۳ به نمایش درآید.

۶ فلش (۴ نوامبر)
پس از گذشت هشت سال از معرفی و کنارگذاشتن کارگردان های متعدد برای فیلم تکی فلش، و تغییر رویه در جهان بست یافته دی سی در نهایت ازرا میلر خواهد توانست فلش را در اولین فیلم تکی خود به روی پرده سینما ببرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فلش در روز ۴ نوامبر ۲۰۲۲ در فیلم خود ظاهر خواهد شد. تم این داستان در مورد نتایج تلاش های بری الن مغموم در مالتی ورس برای جبران اتفاق قتل مادرش در گذشته است.
هیاهوی بسیاری در حواشی این فیلم فلش وجود دارد ولی اکثر این جار و جنجال بر سر خود فلش نیست. اکثر طرفداران بخاطر بازگشت مایکل کیتون و بتمن بن افلک (Ben Affleck) و معرفی ساشا کالی (Sasha Calle) به عنوان سوپرگرل در دنیای بسط یافته دی سی است.

۵ جان ویک: فصل ۴ (۲۷ می)
در فصل ۴ از فیلم جان ویک افسانه بابا یاگا ادامه پیدا خواهد کرد و در تاریخ ۲۷ ماه می شاهد حضور آن بر روی پرده های سینما خواهیم بود. پس از پایان فیلم جذاب قبلی که همه را در حالتی از تعلیق لب دره ای رها کرد، حالا همه منتظر قسمت چهارم از این اکشن جذاب هستند. در قسمت قبلی شاهد تیر خوردن جان ویک در بالای هتل کنتیننتال بودیم و همکاری او با باوری کینگ (Bowery King) برای براندازی تشکیلات میز اعظم.
در این قسمت برای نویسندگی اعتباری به خالق این سری درک کلستاد (Derek Kolstad) تعلق نخواهد گرفت. در عوض شاهد بازگشت کارگردان اثر چاد استالسکس (Chad Stahelski) خواهیم بود.پس می توان به زنده ماندن روح اکشن جاری در سه قسمت اول امیدوار شد.

۴ پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (۸ جولای)
وقتی ستاره دوست داشتنی سری فیلم های پلنگ سیاه چادویک باسمن (Chadwick boseman)درگذشت عنوان پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه با یک تراژدی روبرو شد. به دلیل احترام به باسمن مارول این شخصیت را بصورت گرافیکی بازسازی نخواهد کرد و کسی نقش او را بازی نخواهد کرد. در عوض به بازیگران مکمل مانند لتیشیا رایت (در نقش شوری) و دانیا گوریرا (در نقش اوکوکه) توجه بیشتری شده و نقش های آنها محوری تر شده اند.
برای تداوم بخشیدن به جایگاه فرهنگی که فیلم اول ایجاد کرد و همینطور حفظ میراث باسمن تلاش حرف و حدی زیاد است، ولی رایان کوگلر (Ryan Coogler) در تلاش است تا کار خود را درست انجام دهد.

۳ ایندیانا جونز ۵ (۲۹ جولای)
پس از گذشت یک دهه از انتشار فیلم ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستالی، هریسون فرد بار دیگر تصمیم دارد تا نقش ایندیانا جونز را در پنجمین فیلم از این سری پرمخاطب ایفا کند. فیلم پنجم از سری فیلم های ایندیانا جونز که تا به حال پخش آن به تعویق افتاده است، هنوز عنوان ندارد و این بار قرار است در روز ۲۹ جولای ۲۰۲۲ پخش شود.
این اولین فیلم ایندیانا جونز است که استیون اسپیلبرگ آن را کارگردانی نخواهد کرد و در عوض نقش تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. این فیلم را جیمز منگلد (James Mangold) کارگردانی خواهد کرد. امیدواریم این کارگردان همان پایان را که برای نقش ولورین هیو جکمن در فیلم لوگان رقم زد برای آخرین ایفای نقش هریسون فورد در سری ایندیانا جونز هم به اجرا گذارد.

۲ بتمن (۴ مارچ)
در سال ۲۰۲۲ علاوه بر معرفی اولین فیلم فلش و بواسطه آن بازگشت مایکل کیتون و بن افلک، شاهد حضور بتمنی جدید خواهیم شد. فیلم بتمن به کارگردانی مت ریوز (Matt Reeves) و با بازی رابرت پتنسون (Robert Pattinson) در نقش بروس وین جوان بتمن جوان را معرفی خواهد کرد که وظیفه مقابله با جرایم را خواهد داشت.
پاول دانو (Paul Dano) نقش ریدلر را ایفا خواهد کرد. این در حالی است که کالین فارل (Colin Farrell) نقش پنگوئن را بازی خواهد کرد. اگر آنچه در تریلرها دیده ایم درست باشد، باید شاهد یکی از آن فیلم های تاریک و نوار شوالیه شنل پوش باشیم.

۱ ثور: عشق و صاعقه (۶ می)
ثور ردای قهرمانی خود را به جین فاستر می دهد که یک والکری هم هست و بدنبال یک ملکه برای خود است. ثور: عشق و صاعقه که یک فیلم سراسر اکشن و یک فیلم رمانتیک کمدی است در روز ۶ می ۲۰۲۲ پخش خواهد شد.
دومین فیلم ثور تایکا وایتیتی (Taika Waititi) فیلمی وحشی تر و خنده دار از عنوان قبلی است. همکاری او در پروژه قبلی (رگنراک) که در مراحل پایانی کار به آن پیوسته بود، محدود بود. ولی در این فیلم از ابتدا به کار مشغول شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا