مقالات کمیک

تمامی اعضای ایکس من سیاه به ترتیب رتبه

۵ NORMAN OSBORN

اگرچه خودش جهش نیافته بود، ولی مغز متفکر این گروه ابرشرورها بود. نورمن آزبورن از دهه ۱۹۶۰ نیویورک، مرد عنکبوتی و جهان گسترش یافته مارول را دچار مشکل کرده بود. او جنگجویی قدرتمند بود که تبحر زیادی در استفاده از انواع سلاح داشت و تیراندازی چیره دست بود. او که بعد از تهاجم اسکرال ها به یک قهرمان تبدیل شده بود، قدرتی یافت که می توانست از آن به هر روش که صلاح می داند استفاده کند. او همین کار را انجام داد تا خود را به قدرتمندترین قهرمان زمین تبدیل کند. او مردی بشدت باهوش است. در زمینه های رباتیک و مهندسی، شیمی و ژنتیک پیشرفته بسیار موفق است. او همچنین می داند چگونه باید از هوش خود برای بدست آوردن اعتماد دیگران و افزایش قدرت خود استفاده کند. همه این قابلیت ها را در کنار شخصیت بی ثبات او قرار دهید، متوجه می شوید که او یک مغز متفکر بسیار خطرناک است.

 

۴ WEAPON OMEGA

مایکل پوینتر (Michael Pointer) در ابتدا نمی دانست که قادر به جذب نیروهای جهش یافته است، تا زمانی که پس از جذب هوشیاری Xorn درگیر ماجرای قتلی در آمریکای شمالی و کانادا شد. حادثه ای که در سالهای آینده زندگی او را تسخیر کرد. نورمن آزبورن به او پیشنهاد کرد تا با پیوستن به گروه ایکس من های سیاه قتل هایی را که مرتکب شده بود، جبران کند. او پس از اینکه لباسی را که Dark Beast برایش تهیه کرده بود، به تن کرد به جذب نیروها و قدرتی که از آن عایدش می شد اعتیاد پیدا کرد. متأسفانه جذب قدرت جهش یافته های دیگر بهای سنگینی داشت که درنهایت آثار مخربش را بر شخصیت و ذهن مایکل به جا گذاشت. او با جذب ویژگی های هر یک از جهش یافته ها بی ثبات تر می شد و کابوس مربوط به آن جهش یافته ها زندگی او را تحت تأثیر قرار داده بود. در نهایت او برای درمان شدن به مؤسسه اگزویر پناه برد.

 

۳ DARK BEAST

هنری مک کوی به اندازه همتای خود در زمین ۶۱۶ (بنام بیست)، هنک مک کوی، قدرتمند است ولی از قدرت خود برای مقاصد پلید و پیچیده و رنج آور استفاده می کند. او که اصالتاً اهل زمین ۲۹۵ است زمان خود را صرف آزمایش هایی آزاردهنده بر روی جهش یافته ها کرده است و در این بین تجربه های غیرانسانی بسیاری کسب کرده است. او که در زمین ۲۹۵ آفتابی شده است پیشنهاد نورمن برای ادامه آزمایش هایش را فرصتی مناسب می دانددارک بیست با ساخت آزمایشگاهی در آلکاتراز در زمین ۶۱۶ آزمایش های وحشتناک بر روی بیست اصلی را از سر می گیرد. او که مسئول ساخت پوشش وپن امگا و امگاماشین بود از دستور نورمن برای جذب نیروهای جهش یافته ها فراتر رفت و به جای این کار در صدد کشتن آنها برآمد. او که عقل خود را از دست داده بود، پس از سقوط نورمن هم به فعالیت های خود ادامه داد.

 

۲ WOLVERINE

پسر ولورین دیکن (Daken) پس از با استفاده از اسم رمز پدرش به استخدام انتقام جویان سیاه درآمد. او که قدرت و تکبر پدر را به ارث برده بود، مدام با خود کلنجار می رفت تا همپای دیگر هم تیمی هایش پیش برود. این امر باعث بروز درگیری هایی بین او و بولزآی می شد که به وفاداری دیکن به نورمن شک داشت. او که یکی از قدرتمندترین جنگجویان در جهان وارول بود مورد توجه نورمن قرار گرفت. نورمن سعی کرد او را در گروه ایکس من های سیاه نیز داشته باشد. ولی او بهترین انتخاب برای حذف ذهنیت جهش یافته ها از ذهن مردم نبود. دیکن در زمانی که در عضویت گروه ایکس من های سیاه بود، دهها نفر را کشت. او حتی سر از بدن پانیشر جدا کرد و او را از بالای یک ساختمان به پایین پرت کرد. هم تیمی های او به درستی به وفاداری او شک کرده بودند. برخلاف کارهای شنیعی که انجام داده بود، او به ۴ شگفت انگیز کمک کرد تا به برج انتقام جویان رخنه کنند و اسناد مهمی را علیه نیمور سرقت کنند. او تنها کسی بود که پس از سررسیدن انتقام جویان سیاه توانست زنده از آنجا فرار کند.

 

۱ BLACK QUEEN

بالاترین جایگاه در گروه ایکس من های سیاه را باید به رهبر این گروه اما فراست اختصاص داد. او که یکی از اعضاء اصلی گروهک کیبل بود توسط نورمن به عنوان رهبر یکی از گروه های حافظ صلح گروه ایکس من انتخاب شد. او سپس نام بلک کویین (ملکه سیاه) را برای خود انتخاب کرد. او بعد از یکی شدن با جهش یافته هایی که دستگیر کرده بود گروهی قدرتمند را تشکیل داد. با این وجود اما فراست همواره در جهت درمان انسان دوستانه جهش یافته ها تلاش کرده بود. او که در جریان آزمایش های دارک بیست و شکنجه جهش یافته های دستگیر شده قرار گرفته بود، به تیم خود خیانت کرد و نورمن را به سمت ایکس فورس هدایت کرد. قبل از این عمل او به همراه نیمور، کلوک و دگر فرار کرده بود و اگزویر اصلی را از زندان نجات داده بود. فعالیت های او از ابتدای کارش به عنوان عضوی از باشگاه هلفایر تا رهبری و خیانت به گروه ایکس من های سیاه از او شخصیتی شایسته در جهت حمایت از جهش یافته ها ساخت.

برگهٔ قبلی 1 2
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا