معرفی ژانرها

ژانرهای سینمایی (کمدی)

فیلم کمدی ژانری از سینما است که در آن تأکید اصلی بر طنز است. این فیلمها برای خنداندن مخاطبان ساخته شده اند. کمدی ها اغلب درام های خنده داری هستند که برای سرگرم کردن مخاطبان در نظر گرفته شده اند. فیلمهای کمدی اغلب شرایط، مکالمه ها و شخصیت ها و کنش های موجود بین کارکترها را اغراق شده تر از آنچه هستند نشان می دهند.

ژانر کمدی Comedy Genre

فیلمهایی از این دست اغلب پایان خوشی دارند (در این بین کمدی سیاه استثناء است). این ژانر یکی از قدیمی ترین های سینماست و بسیاری از فیلمهای صامت کمدی هستند.کمدی بر خلا دیگر ژانرها تأکید بیشتری بر ستاره ها می کند، دلیل این امر شرکت بسیاری از کمدین های ایستاده Stand-upدر فیلمهای کمدی است. اگرچه بسیاری از کمدی ها خنده دار هستند و هدفی غیر از سرگرم کردن مخاطبان خود ندارند، ولی انواعی دیگر از کمدی وجود دارد که دارای مفاهیم ضمنی سیاسی و اجتماعی هستند (نمونه های این کمدی Wag the Dog و Man of the Yearهستند).

ژانر کمدی را می توان پرطرفدارترین و پرموردترین ژانر در نظر گرفت. کمدی ایده آل سینمای صامت اولیه بود، چرا که بیشتر به طنز فیزیکی و اکشن تأکید داشت تا صدا. اسلپ استیک Slapstickیکی از قدیمی ترین انواع کمدی است که پیشامدهای فیزیکی نامتعارف، حوادث عادی و آب بازی و غیره را دستمایه خود قرار می داد.

انواع کمدی

کمدی حالت Comedy of Manner – در این نوع از کمدی طنزپرداز پرداختی طنزگونه از حالات و تأثیرات طبقه های اجتماعی دارد. طرح داستان این نوع کمدی اغلب به طرح یک داستان عشقی غیر قانونی و رسوایی های دیگر می پردازد. با این وجود طرح داستان عموماً از اهمیت کمتری نسبت به دیالوگ های بزله گویانه برخوردار است. این نوع طنز سبقه طولانی دارد و قدمت آن تا Much Ado about Nothing ویلیام شکسپیر می رسد.

اسلپ استیک – سه کله پوک The Three Stooges مثال بارز این گونه از کمدی است که از زمان سینمای صامت محبوب طرفداران سینما بوده است. بخش عمده این محبوبیت بخاطر عدم نیاز به وجود صدا برای درک مفهوم فیلم است. در این فیلمها شاهد خشونت بی خطر و سر به سر گذاشتن های فیزیکی هستیم. اسلپ استیک اغلب نیازمند زمان بندی حرفه ای و مهارت های اجرایی بالا بود.

کمدی ماهی از آب بیرون افتاده – در این گونه از کمدی شخصیت اصلی خود را در موقعیتی نامتعارف می یابد که سرچشمه بسیاری از حوادث بعدی می شود. این شرایط می تواند تغییر موقعیت جنسیتی به جنس دیگر مانند توتسی(Tootsie (1982: تغییر نقش سنی مانند (Big (1988: افراد طالب آزادی که در ساختاری نظام مند گیر می افتند مانند آکادمی پلیس (Police Academy (1984:حضور یک روستایی در شهر مانند Crocodile Dundeeو موقعیت هایی شبیه این موارد.

کمدی تقلیدی Spoof Film – نوعی از کمدی که به استهزاء ژانرهای دیگر سینمایی یا فیلمهای کلاسیک می پردازد. در این فیلمها از استهزاء موقعیت های مشخص فیلمهای جدی در شرایطی جدی بهره جسته می شود. از نمونه های بارز در سینما در این زیر شاحه می توان به Blazing Saddles -1974; Airplane! -1980; Young Frankenstein-1974اشاره کرد.

کمدی آنارشی – همانطور که از نام این گونه بر می آید به نوعی از طنز پراکنده و یا همگام با سیر هوشیاری می پردازد که به شکلی هجوگرایانه شکلی از کنترل را نشان می دهد. این ژانر نیز از دوره فیلمهای صامت وجود داشته است. از جمله آثار مهم این گونه می توان به کارهای مونتی پیتون Monty Paton اشاره کرد. از جمله موارد دیگر شناخته شده در این زمینه Duck Soup وNational Lampoon’s Animal House هستند.

کمدی سیاه Black Comedyاین فیلمها اغلب به بررسی هجوگرایانه موضوعاتی که در جوامع بصورت تابو taboo مطرح می شوند، می پردازند مانند مرگ، قتل، روابط جنسی، خودکشی و جنگ. نمونه های این گونه از سینما به قرار زیر هستند:

Arsenic and Old Lace (1944), Monsieur Verdoux (1947), Kind Hearts and Coronets (1949), The Ladykillers (1955), Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964), The Loved One (1965), MASH (1970), Monty Python’s The Meaning of Life (1983), Brazil (1985), The War of the Roses (1989), Heathers (1989), Your Friends & Neighbors (1998), Keeping Mum (2005), and Burn After Reading (2008).

کمدی تهوع آور Gross-out Films -گونه ای از کمدی تقریباً مؤخر هستند که به جهت استفاده از زبان طنز، زبان رکیک و شوخی های جنسی استفاده می کنند. برخی از فیلمهای مطرح این گونه عبارتند از:

Porky’s (۱۹۸۲), Dumb and Dumber (۱۹۹۴), There’s Something About Mary (۱۹۹۸), و American Pie (۱۹۹۹)

کمدی رومانتیک Romantic Comedyدر این نوع از کمدی اغلب شاهد شکل گیری یک رابطه عاشقانه بین یک زن و مرد هستیم. طرح داستان این گونه از کمدی اغلب از نرم “پسر دختر را پیدا می کند”، “پسر دحتر را از دست می دهد” و “پسر دوباره دختر را بدست می آورد” پیروی می کنند. البته تفاوت های بسیاری بین نمونه های طنز از این دست وجود دارد ولی کمدی خنده دار این فیلمها اغلب در تعاملهای اجتماعی و درگیری های جنسی بین شخصیت ها شکل می گیرد. نمونه های بارز این گونه از فیلمها به قرار زیر هستند:

It’s a Wonderful World (1939), The Shop Around the Corner (1940), Sabrina (1954), Annie Hall (1977), When Harry Met Sally… (1989), Pretty Woman (1990), و Four Weddings and a Funeral (1994).

کمدی عجیب و غریب Screwball Comedy – فیلمهای رومانتیک اولیه اغلب با این نوع از کمدی درآمیخته بودند. اینگونه از فیلمها در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ بسیار محبوب بودند. در مورد تعریف این نوع از کمدی هیچ تعریف مشترکی وجود ندارد ولی در ارتباط بسیار نزدیک با کمدی رومانتیک و اسلپ استیک هستند. این نوع معمولاً شامل عناصر رومانتیک، کنش متقابل موجود بین افرادی از طبقات اجتماعی مختلف و دیالوگ های خنده دار سریع بین شخصیت ها و تبدیل نقش ها به هم و پایان شاد است. نمونه های بارز این گونه عبارتند از:

It Happened One Night (1934), Bringing Up Baby (1938), Philadelphia Story (1940), His Girl Friday (1940), و  What’s Up, Doc? (1972)

ژانرهای ترکیبی Hybrid Genres

کمدی اکشن Action Comedy

در این گروه از فیلمها اداهای کمیک و اکشن با بزله گویی هنرمندان اصلی و طرح داستان جالب توجه و بدلکاری های شجاعانه با یکدیگر در هم آمیخته می شوند. این فیلمها با وجود هنرمندانی چون ادی مورفی در دهه ۱۹۸۰ شکل گرفت. از جمله نمونه های شاخص این گونه از سینما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۴۸ Hrs., Beverly Hills Cop., Midnight Run, Rush Hour, ۲۱ Jump Street (film),Bad Boys, , Hot Fuzz, The Incredibles, Hancock or Kick-Assو  Jackie Chanو فیلمهای

ترسناک کمدی Comedy Horror

ترسناک کمدی نوعی از فیلم ترسناک است که در آن معمولاً به تم های داستانی سیاه با دیدی طنزآلود پرداخته می شود. این فیلمها یا از کلیشه های ترسناک با کنش های دست و پا چلفتی استفاده می کنند مانند فیلمهای: Scream, Young Frankenstein, Little Shop of Horrors, Haunted Mansion, Scary Movie که در آن سبک های روزمره مورد توجه قرار می گیرند. برخی دیگر ظریف تر هستند و به کپی برداری فیلمهای ترسناک نمی پردازند مانند An American Werewolf In London. برخی دیگر بر تمهای خشن خون آلود متمرکز می شوند مانند Dead Alive (1992),Evil Dead (1981), Club Dread.

کمدی فانتزی Fantasy Comedy

کمدی های فانتزی فیلمهایی هستند که در آنها از شخصیت های جادویی، ماوراء الطبیعی و اسطوره ای بصورت کمیک استفاده می شود. بسیاری از کمدی های فانتزی دربرگیرنده  عناصر تقلیدی از موارد قبلی یا هجو است که بسیاری از قراردادهای فانتزی را ۱۸۰ درجه تغییر می دهند مانند قهرمانی که به ترسویی احمق تبدیل می شود، یا شاهزاده ای که به یک فرد دست و پاچلفتی تبدیل می شود. نمونه های این فیلمها به قرار زیر است:

Being John Malkovich, The Princess Bride, Night at the Museum, Groundhog Day, Click و Shrek.

کمدی سیاه Black Comedy

این گونه از کمدی مانند کمدی ترسناک اغلب از خشونت به عنوان منشأ طنز استفاده می کند. بسیاری از این نوع از کمدی ها از صحنه های جرم و لحظات درگیری در محل کار و مدرسه استفاده می کنند. برخی از نمونه های این فیلمها به قرار زیر هستند:

The Cable Guy, Ruthless People and Dr. Strangelove

کمدی علمی-تخیلی Sci-fi Comedy

کمدی های علمی-تخیلی مانند بسیاری از ژانرهای ترکیبی از عناصر فیلمهای علمی-تحیلی بهره می برد و در پرداختن به شخصیت های معمول اینگونه فیلمها اغراق می کند. نمونه های شناخته شده این ژانر عبارتند از:

Back to the Future, Spaceballs, Ghostbusters, Evolution, Innerspace, Galaxy Quest, Mars Attacks!, و Men in Black.

کمدی نظامی Military Comedy

کمدی های نظامی شرایط کمیک را در محیط نظامی نشان می دهند. این فیلم ها عمدتاً شهروندانی را نشان می دهد که به خدمت نظام وظیفه دعوت شده اند و تحت آموزش قرار گرفته اند. فیلمهای شاخص این زیر ژانر عبارتند از:

  • Buck Privates
  • Operation Petticoat
  • Carry On Sergeant
  • Private Benjamin
  • Catch-22
  • The Private War of Major Benson
  • the Flagg and Quirt سریال
  • The Secret War of Harry Frigg
  • the Francis (1950 film) سریال
  • See Here, Private Hargrove
  • Good Morning, Vietnam
  • Stripes
  • How I Won the War
  • Teahouse of the August Moon
  • I Was a Male War Bride
  • Tropic Thunder
  • M*A*S*H
  • Up the Academy
  • Mister Roberts
  • McHale’s Navy
  • No Time for Sergeants
  • What Did You Do in the War, Daddy?

سینمای کمدی ۱۸۹۵-۱۹۳۰

فیلمهای کمدی با تعداد زیاد خود از دوران سینمای صامت بین سالهای ۱۸۹۵ تا ۱۹۳۰ شکل گرفتند. جنبه تصویری بسیاری از این فیلمها به اسلپ استیک و برلسک burlesque وابسته بود. یکی از اولیه ترین نمونه های این فیلمها فیلم کوتاه Watering the Gardener بود که ساخته برادران لومیر بود. در میان هنرپیشه های کمدی دوران صامت سینما چارلی چاپلینCharlie Chaplin، باستر کیتون Buster Keaton و هارولد لوید Harold Lloyd برجسته ترین چهرهها هستند. مکس لیندر Max Linder فرانسوی هم در کشور خود و در تمام نقاط جهان دارای شهرت چشمگیری بود و شاید بتوان او را به عنوان اولین ستاره سینما شناخت.

یکی از اشکال محبوب سینمای کمدی در دهه ۱۹۲۰ فیلمهای کمدی در قالب انیمیشن بود. بسایری از شخصیت های محبوب این دوره شخصیت های کارتونی بودند. در بین آنها Felix the Cat,Mickey Mouse, Oswald the Lucky Rabbit و Betty Boop مهمترین شخصیت های کارتونی بودند.

دهه های  ۱۹۵۰-۱۹۳۰

از اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی ورود صدا به عالم سینما و امکان ایجاد شوخی های کلامی سبک دراماتیک تری از فیلمسازی را در اختیار سینماگران قرار داد. در دهه ۱۹۳۰ دیالوگ هایی از کمدین های شناخته شده مانند W. C. Fields و برادران مارکس Marx Brothers جای فیلمهای صامت کمدی را گرفت. استن لورل Stan Laurel و الیور هاردی Oliver Hardy که تعدادی فیلمهای کوتاه صامت را ساخته بودند، از صدا برای بهبود کیفیت طنز خوش ساخت خود استفاده کردند. چارلی چاپلین یکی از آخرین کمدین های دوران صامت است که در دهه ۱۹۳۰ هم با علی رغم وجود صدا فیلمهای خود را بصورت صامت می ساخت.

کمدی های احمقانه مانند آنچه فرانک کاپرا Frank Capra ارائه می داد، جوی خوشایند و ایده آل از ارزشهای اجتماعی اطمینان بخش توأم با یک خوش بینی خاص نسبت به زندگی روزمره را تصویر می کرد. فیلمها هنوز از شوخی های فیزیکی و اسلپ استیک استفاده می کردند ولی بندرت جای شوخی های کلامی را می گرفتند. یکی دیگر از ویژگی های فیلمهای دهه ۱۹۳۰ موضوعات کوتاه بود. استودیوی هل روچ Hal Roach در این زمینه تخصص داشت. این در حالی بود که کمپانی کلمبیا بسیار پرکار بود و به تنهایی ۱۹۰ قسمت از سه کله پوکThree Stooges فیلم ساخت.پس از انتقال این فیلمها به تلویزیون در دهه ۱۹۵۰ این گونه از فیلمهای کمدی رو به افول نهادند.

در دهه ۱۹۳۰ برداشت های سینمایی از نمایش های صحنه بسیار محبوب بودند، این در حالی است که سنت سالن های موسیقی توانست در دهه ۱۹۴۰ سینمای کمدی را تحت تأثیر خود قرار دهد. ویل هی Will Hay و جورج فارمبی George Formby از جمله کمدین های شناخته شده این دوره بودند. استودیوهای ارلینگ استودیوز Earling Studios در بین سالهای ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۷ توانست با تولید مجموعه ای بنام Earling Comedies موفقیت و توجه منتقدان را معطوف خود کند. این سری از کمدی ها اغلب شامل دارای پیشنهادات اجتماعی هم بود. الک گینس Alec Guiness و استنلی هلوی Stanley Holloway در بین بازیگران این مجموعه ها از جایگاه خاصی برخوردار بودند. از جمله معروف ترین فیلمهای این دوران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 Kind Hearts and Coronets (1949), The Lavender Hill Mob (1951) و The Ladykillers (1955)

با ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم، هالیوود بیشتر به سمت تمهایی تمایل پیدا کرد که نشاندهنده تعارض بود. کمدی ها سعی کردند تا تمهای نظامی مانند خدمت، دفاع از وطن و آموزش نظامی را مدنظر قرار دهند. محدودیت های زمان جنگ  در مورد مسافرت منجر به شکوفایی سینما شد. حدود یک چهارم عموم صرف سینما می شد. دوران پس از جنگ زمان تعمق در جنگ و پیدایش تلویزیون بود. در سال ۱۹۴۸ تلویزیون به عنوان یک رسانه اقتصادی خود را مطرح کرد و سال بعد حدود ۱۰۰ فرستنده تلویزیونی در ایالات متحده مشغول فعالیت بودند. پیدایش تلویزیون چالشی بود برای سینما. در دهه ۱۹۵۰ علی رغم وجود محدودیت های تولیدات تلویزیونی، بسیاری از مردم ترجیح می دادند تا به جای رفتن به سینما تلویزیون تماشا کنند. کمپانی های هالیوودی در ابتدا تلویزیون را به عنوان تهدید و سپس به عنوان عامل تبلیغاتی دیدند. تلویزیون دهه ۱۹۵۰ مملو بود از کمدی های خانوادگی بود و رفته رفته زندگی جوانان وارد سینما شد و تمهای اجتماعی راه خود را هموارتر ساخت.

دهه ۱۹۵۰ دهه افت بسیاری از ستاره های پیشین سینمای کمدی بود و گروه دیگری راه خود را به سمت سینما گشودند.جودی هالیدی Judy Holidayبه همراه دین مارتین Dean Martin و جری لوئیس Jerry Lewis از جمله این هنرمندان بودند. کارهای جری لوئیس در ایالات متحده با استقبال منتقدان روبرو نشد ولی در کشورهای دیگر مانند فرانسه طرفداران بسیاری یافت.

۱۹۶۰s–۱۹۸۰

در دهه بعد شاهد حضور ستاره های بیشتری در کمدی ها بودیم. It’s a Mad, Mad, Mad, Mad World (1963), Those Magnificent Men in Their Flying Machines (1965), The Great Race(1965) از جمله این فیلمها بودند. تا اواسط دهه ۱۹۶۰ بسیاری از ستاره های دهه ۱۹۵۰ با افول مواجه شدند مانند جری لوئیس. و پیتر سلرس peter Sellers با اولین فیلم اولین فیلم آمریکایی خود پلنگ صورتی The Pink Panther شهرتی جهانی یافت. شخصیت بازرس کلوزو Inspector Clouseau شخصیتی بود که پیترر سلرس بیش از یک دهه به آن رجوع می کرد.

در اواخر دهه ۱۹۵۰ طنزهای سیاه تر و تمهای اجتماعی تر به همراه هجو و نقد اجتماعی ظهور یافتند. دکتر استرینج لاو Dr. Strangelove یک هجویه در مورد پارانویای جنگ سرد ، در حالیکه The Apartment (1960), Alfe (1966 و Graduate در سال ۱۹۶۷تمهای جنسی را مطرح کردند که در سالهای گذشته امکانپذیر نبود.

در دهه ۱۹۷۰ کمدی های سیاه Catch 22و M*A*S*H بازتاب دهنده احساسات ضد جنگ و خودکشی بودند که در آن دوران نمود بسیاری داشت. فیلم M*A*S*Hچندین سال با تلطیف لحن راه خود را به تلویزیون باز کرد و تحت عنوان یک سریال بلند به نمایش درآمد.

از ستاره های دیگر کمدی در دهه بعدی سینما می توان به وودی آلن Woody Allen و مل بروکس Mel Brooks اشاره کرد که هر دو نویسنده، کارگردان و بازیگر آثار خود بودند. مل بروکس اغلب از سبک اسلپ استیک و تقلید آثار دیگر استفاده می کرد از جله فیلمهایی که به تقلید طنزآمیز آثار سینمایی می پرداخت می توان به Young Frankenstein (به تقلید از فیلمهای ترسناک کمپانی یونیورسال), Blazing Saddles(تقلید وسترن)، High Anxiety (به تقلید از فیلمهای هیچکاک) اشاره کرد. نیل سیمون Neil Simon پس از موفقیت شایانی که در برادوی و پس از آن با فیلم The Odd Couple پیدا کرد با ساخت فیلمهایی چون The Sunshine Boys و California Suite یکی دیگر از چهره های شاخص کمدی در دهه ۱۹۷۰ بود. از دیگر شخصیت های شاخص این دوره می توان به Richard Pryor, Steve Martin, Burt Reynolds اشاره کرد.

اکثر فیلمهای کمدی انگلیسی اوایل دهه ۱۹۷۰ بر گرفته از سریالهای تلویزیونی بودند. Dad’s Army و On the Bus از این گروه فیلمها  هستند. بزرگترین موفقیت ها، ولی، نصیب آثار گروه مونتی پیتون Monty Python شد. از جمله این آثار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

And Now for Something Completely Different (1971), Monty Python and the Holy Grail (1975) و Monty Python’s Life of Brian در ۱۹۷۹

در دهه ۱۹۸۰ فیلم Airplane! هجویه ای که برای تقلید و استهزاء بسیاری از فیلمهای دهه های گذشته ساخته شده بود، راه را برای کمدی هایی دیگر از این گونه هموارتر ساخت. Top Secret!و Naked Gun از این دست فیلمها بودند. از جمله هنرپیشه های معروف دهه ۱۹۸۰ Dudley Moore, Tom Hanks, Eddie Murphy, Dan Aykroyd بودند. بسیاری از این ستاره ها در سریال محبوبSaturday Night Live بطور فعال شرکت داشتند که Bill Murray, Steve Martin, Chevy Chase  از جمله آن هنرمندان هستند.

فیلمهای جان هیوز هم در این بین از محبوبیت بسیاری برخوردار بودند. مانند Ferris Bueller’s Day Off. این فیلمساز بعدها با ساخت سری فیلمهای Home Aloneدر دهه ۱۹۹۰ شهرت یافت. این عنوان موجب احیا شدن سبک کمدی خانوادگی در بین مخاطبان شد که منجر به ساخت عناوین بعدی چون Honey, I Shrunk the Kids شد.

۱۹۹۰–۲۰۱۰

یکی از نکات بارز فیلمهای کمدی دهه ۱۹۹۰ ظهور مجدد کمدی رومانتیک بود که پس از موفقیت When Harry Met Sally…  در سال ۱۹۸۹ بود. از جمله موارد موفق دیگر می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

Sleepless in Seattle (1993), Clueless (1995) You’ve Got Mail (1998) ,  Four Weddings and a Funeral (1994), Sliding Doors (1998) Notting Hill (1999)  Scary Movie سری  Not Another Teen Movie سری های.

شاید کمدی های نماینده طبقه کارگر مانند Brassed Off و Full Monty شکل بهتری از کمدی های انگلیسی را نشان داده باشند. در کمدی های دیگر انگلیسی نقش جامعه آسیایی در انگلیسی مورد توجه قرار گرفته است، مانند Bhaji on the Beach (1993), Fast is Fast (1999), Bend it Like Beckham (2002), Anita and Me  وDeath at a Funeral.

البته فیلمهای دیگری هم بودند که دو نفر را نشان می دادند که ماجراهای متفاوت بسیاری را تجربه می کردند. از جمله فیلمهای مطرح این دسته می توان موارد زیر را نام برد: این فیلمها اغلب جوک هایی در ارتباط با مصرف مواد و محتوی نخراشیده دارند:

The Big Lebowski”, Dude, Where’s My Car, Big Nothing, Harold & Kumar Go to White Castle, و Pineapple Express

یکی دیگر از تغییرات ورود الفاظ رکیک و شوخی های بی پرده به سینمای کمدی بود. فیلمهای American Pie, There is Something About Mary, Freddy Got Fingered از جمله این فیلمها هستند. در اواسط دهه ۲۰۰۰ حضور این طنز در بین محصولات پر فروش سینما بیشتر شد. در این بین کمدی های سیاه خوبی هم به نمایش در آمدند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

The Weather Man, Broken Flowers و Shopgirl

در اواخر سال ۲۰۰۶ فیلم Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstanتوانست طنز رکیک را با هجو اجتماعی در هم بیامیزد.

۱۰۰ فیلم برتر کمدی سینما

Spaceballs  (۱۹۸۷) ۵۱ Duck Soup (۱۹۳۳) ۱
The Mouse That Roared (۱۹۵۹) ۵۲ Some Like It Hot (۱۹۵۹) ۲
The Mouse That Roared (۱۹۹۰) ۵۳ Monty Python and the Holy Grail (۱۹۷۵) ۳
Fast Times At Ridgemont High (۱۹۸۲) ۵۴ Airplane (۱۹۸۰) ۴
The Big Lebowski (۱۹۹۸) ۵۵ “Dr. Strangelove” (۱۹۶۴) ۵
A Fish Called Wanda (۱۹۸۹) ۵۶ Blazing Saddles (۱۹۷۴) ۶
Trading Places (۱۹۸۳) ۵۷ What’s Up, Doc? (۱۹۷۲) ۷
Little Miss Sunshine (۲۰۰۶) ۵۸ National Lampoon’s Animal House (۱۹۷۸) ۸
City Slickers (۱۹۹۱) ۵۹ A Night At The Opera (۱۹۳۵) ۹
Meet the Parents (۲۰۰۰) ۶۰ The Odd Couple (۱۹۶۸) ۱۰
Mrs. Doubtfire(۱۹۹۳) ۶۱ Annie Hall (۱۹۷۷) ۱۱
My Cousin Vinny (۱۹۹۲) ۶۲ The Producers (۱۹۶۸) ۱۲
Harvey  (۱۹۵۰) ۶۳ The Gold Rush (۱۹۲۵) ۱۳
Silver Streak (۱۹۷۶) ۶۴ Tootsie (۱۹۸۲)   ۱۴
The Nutty Professor (۱۹۶۳) ۶۵ Young Frankenstein (۱۹۷۴) ۱۵
There’s Something About Mary (۱۹۹۸) ۶۶ Bringing Up Baby (۱۹۳۸) ۱۶
Good Neighbor Sam (۱۹۶۴) ۶۷ Arthur  (۱۹۸۱) ۱۷
Top Secret (۱۹۸۴) ۶۸ Modern Times (۱۹۳۳) ۱۸
Arsenic and Old Lace (۱۹۴۴) ۶۹ Take The Money And Run (۱۹۶۹) ۱۹
Beverly Hills Cop (۱۹۸۴) ۷۰ A Shot In The Dark (۱۹۶۴) ۲۰
 Private Benjamin (۱۹۸۰) ۷۱ Adam’s Rib (۱۹۴۹) ۲۱
Monty Python’s Life Of Brian (۱۹۷۹) ۷۲ No Time For Sergeants (۱۹۵۸) ۲۲
Way Out West (۱۹۳۷) ۷۳ It’s a Mad, Mad, Mad, Mad World (۱۹۶۳) ۲۳
Cat Ballou  (۱۹۶۵) ۷۴ M*A*S*H (۱۹۷۰) ۲۴
To Be or Not to Be (۱۹۴۲) ۷۵ Lost In America (۱۹۸۵) ۲۵
Ruthless People (۱۹۸۶) ۷۶ Sullivan’s Travels (۱۹۴۱) ۲۶
Bill And Ted’s Excellent Adventure (۱۹۸۹) ۷۷ National Lampoon’s Vacation (۱۹۸۳) ۲۷
Wayne’s World (۱۹۹۲) ۷۸ The Pink Panther (۱۹۶۴) ۲۸
Superbad  (۲۰۰۷) ۷۹ A Day At The Races (۱۹۳۷) ۲۹
Stir Crazy (۱۹۸۱) ۸۰ Caddyshack (۱۹۸۰) ۳۰
National Lampoon’s Christmas Vacation (۱۹۸۹) ۸۱ The Court Jester (۱۹۵۶) ۳۱
Tommy Boy (۱۹۹۵) ۸۲ Bananas (۱۹۷۱) ۳۲
The Bank Dick (۱۹۴۰) ۸۳ Road To Morocco (۱۹۴۲) ۳۳
Ace Ventura: Pet Detective  (۱۹۹۴) ۸۴ This Is Spinal Tap (۱۹۸۴) ۳۴
Office Space (۱۹۹۹) ۸۵ Ghostbusters (۱۹۸۴) ۳۵
The Money Pit (۱۹۸۶) ۸۶ Groundhog Day (۱۹۹۳) ۳۶
The Jerk (۱۹۷۹) ۸۷ The Birdcage (۱۹۹۶) ۳۷
 Babes in Toyland (۱۹۳۴) ۸۸ Borat (۲۰۰۶) ۳۸
The 40 Year Old Virgin (۲۰۰۵) ۸۹ Ferris Bueller’s Day Off (۱۹۸۶) ۳۹
Monty Python’s Meaning Of Life (۱۹۸۳) ۹۰ His Girl Friday (۱۹۴۰) ۴۰
Dirty Rotten Scoundrels (۱۹۸۸) ۹۱ Tais-toi! (۲۰۰۳) ۴۱
Robin Hood: Men In Tights (۱۹۹۳) ۹۲ The Naked Gun (۱۹۸۹) ۴۲
Clerks (۱۹۹۴) ۹۳ Sleeper  (۱۹۷۳) ۴۳
Sister Act (۱۹۹۲) ۹۴ Austin Powers: International Man of Mystery (۱۹۹۷) ۴۴
The Hangover (۲۰۰۹) ۹۵ Planes, Trains & Automobiles (۱۹۸۷) ۴۵
Dumb and Dumber (۱۹۹۴) ۹۶ Born Yesterday (۱۹۵۰) ۴۶
Everything You Always Wanted to Know About Sex… (۱۹۷۲) ۹۷ History of the World: Part 1 (۱۹۸۱) ۴۷
Juno (2007) ۹۸ The Great Dictator (۱۹۴۰) ۴۸
Hot Shots (۱۹۹۱) ۹۹ The Front Page (۱۹۷۴) ۴۹
Broadcast News  (۱۹۸۷) ۱۰۰ The Inspector General (۱۹۴۹) ۵۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا