دیگر موارد

پردازشگرهای AMD Zen 3 سری Ryzen 5000

خداحافظ Ryzen 4000. ما دیگه تو رو نمی شناسیم.
اطلاعات جدید حاکی از این موضوع است که شرکت AMD به احتمال زیاد سری های Ryzen 4000 خود را کنار خواهد گذاشت. و نسل بعدی پردازشگرهای Zen 3 را تولید خواهد کرد. در پایگاه داده های “خاکسترهای فردیت” (Ashes of Singularity) خبرهایی از یک پردازشگر ۸ هسته ای به چشم می خورد که نامی غیرمنتظره را یدک می کشد، AMD Ryzen 7 5800X که به این معنی است که قرار است ای ام دی پردازشگرهای نسل بعدی Ryzen به احتمال زیاد از سری ۴۰۰۰ عبور کرده و در سری ۵۰۰۰ مطرح خواهند شد.
این پردازشگر با ساختار ۸ هسته ای و ۱۶ رشته ای به احتمال قوی نسخه بعدی Ryzen 7 3800 X و Ryzen 7 3800XT خواهد بود که هر دو ۸ هسته ای هستندو تفاوت اصلی استفاده از معماری Zen3 در آنها خواهد بود که گفته می شود طراحی آن بطور کامل با ساختارهای Zen 2 حال حاضر متفاوت خواهد بود.
چیزی که می توان از طراحی ساختاری جدید توقع داشت افزایش چشمگیر در تمامی معیارهای اجرایی و تعداد وظایف انجام شده در هر ساعت (IPC) خواهد بود. ترکیب این ویژگی ها با پرش سرعت ساتی متوسط و تغییرات احتمالی توپولوژی کش (cache)می تواند بهبود چشمگیر در اجرا در بازی ها را و اجرای تک رشته ای را بدنبال داشته باشد.
به سختی می توان اطلاعات بدست آمده از خاکسترهای فردیت را به عنوان اطلاعات موثقی برای بررسی متقابل به حساب آورد. این پایگاه اطلاعاتی به روز نیست و همینطور به سمت تأیید محصولات AMD گرایش زیادی دارد. در این پایگاه دید تحلیلی خوبی نسبت به پردازشگرهای اینتل وجود نداشته است. شاید به همین دلیل است که اولین اخبار مربوط به این نوع از پردازشگرها ابتدا از طریق این پایگاه اطلاعاتی به بیرون درز کرده است.
AMD پردازشگرهای نسل Zen 3 خود را که احتمالاً Ryzen 5000 خواهد بود در تاریخ روز ۸ اکتبر اعلام خواهد کرد. باید منتظر بود و دید که در آن تاریخ و همینطور کمی بعد در روز ۲۸ اکتبر در مورد Radeon RX 6000 چه اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا