تعیین اهداف یادگیری

Home                                                                                                             QuizzesGrammarContinue LearningStart Learning

 

      برای نکات بیشتر رجوع کنید به      English Teaching Techniques      Using Technology in Teaching

گرامر مبتدی  
زمان ها در گرامر انگلیسی

اشکال گرامری در زبان انگلیسی

جدول های مربوط به شکل زمان ها

انگلیسی با رویکرد کاربردی
تست های جامع گرامر در مورد افعال

تست های جامع گرامر در تمامی زمینه ها

تمرین های گرامری سطح مبتدی تا متوسط
تست های گرامر سطح پیشرفته
گرامر آسان
گرامر دشوار
Proficiency تست
اصطلاحات
لغت های مرتبط با فیلم ها

2000 کلمه اصلی

کلمات جالب توجه
تست های جامع کلمات انگلیسی در تمامی سطوح
لغات سطح پایه
لغات متوسط
لغات دشوار
لغات سطح پایه به همراه تصویر
جدول های متقاطع ساده
جدول های متقاطع دشوار
تست های جا مع خواندن و درک مفاهیم در تمامی سطوح
(Listening) انگلیسی از طریق مهارت های چهارگانه  
(Speaking) انگلیسی از طریق مهارت های چهارگانه  
(Reading) انگلیسی از طریق مهارت های چهارگانه  
(Writing) انگلیسی از طریق مهارت های چهارگانه  
1500 مکالمه
200 داستان
کتاب های شنیداری 1
کتاب های شنیداری 2
تست های کلمات

چگونه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید

تعیین اهداف یادگیری

چگونه انگلیسی صحبت کنیم؟

استراتژی های تست زنی و حضور در آزمون

انواع یادگیرنده ها یا زبان آموزان

ماز یادگیری

 

تعیین اهداف یادگیری

مردم به دلایل بسیار زیاد و متنوعی به یادگیری زبان انگلیسی مبادرت می ورزند. توجه به این دلایل و همچنین توجه به نیازهای اکتسابی زبان در هنگام تهیه مطالب کلاس و آموزش برای داشتن یک تجربه آموزشی موفق بسیار ضروری است. این مسئله برای زبان آموزان و مدرسان به یک اندازه حائز اهمیت است. وقتی یک زبان آموز درک بهتری از اهداف و نیازهای خود داشته باشد، می تواند استراتژی های یادگیری خود را به شکل بهتری برنامه ریزی کند. در کلاس درس می تواند به مدرس در شناخت و تعیین نیازهای خود کمک کند. زمانی که زبان آموزان به انتخاب خود و به تنهایی مطالعه می کنند، مطالب انتخاب شده را در انطباق بیشتری با داشته های خود می بینند.

بیایید به دو گروه از اهدافی که برای آموزش انگلیسی در نظر گرفته می شود و می تواند نقش مهمی در اکتساب اهداف زبانی ایفا کند بپردازیم.

هدف اول: می خواهم زبان انگلیسی ام را تقویت کنم تا شغل بهتری پیدا کنم

در اینصورت مهم است که این سوال ها را از خود بپرسید

  1. آیا داشتن یک گواهینامه می تواند شانس داشتن یک شغل مناسب را افزایش دهد؟

  2. ایا لازم است که زبان انگلیسی متناسب با آن شغل را بیاموزیم؟

  3. آیا من (زبان آموز) باید برای بهبود زبان خود با افراد بومی انگلیسی زبان صحبت کنم یا افرادی که زبان دوم آنها زبان انگلیسی است؟

 جزئیات مربوط به هر یک از سؤالات

نکته 1: در مورد گواهینامه نیاز به کسب مدرک نیاز یادگیری شما را توجیه می کند: مانند نیاز به یادگیری گرامر، انگلیسی کاربردی، مهارت نوشتاری، شنیداری و غیره. اگر نیاز به دریافت یک گواهینامه باشد، زبان آموز باید برروی نکاتی که مورد آزمون است تکیه کند. به عنوان مثال آزمون FCE کمبریج نیازمند تغییر فرم جملات است و در TOEFL زبان آموز باید به مهارت های تست زنی آمریکایی تبحر داشته باشد (این یک جوک نیست!)

 نکته 2: اگر زبان انگلیسی متناسب با شغل مورد نیاز باشد، مسائل درسی باید بر اساس مسائل واقعی باشد. در صورت امکان باید مواد درسی بر پایه نوع انگلیسی باشد که در حرفه ای خاص مورد نیاز است. به عنوان مثال برای برنامه نویسی کامپیوتر اصطلاحات انگلیسی و برای مدیریت مهارت های ارائه مطالب مورد نیاز است و غیره.

نکته 3: این مورد نیز مهم است، چون آن دسته از زبان آموزانی که با افراد غیر بومی مکالمه می کنند نیازمند دقت در مهارت شنیداری بصورتی که در مورد افراد بومی هستند نمی باشند. درک فرهنگ انگلیسی یا آمریکایی برای افرادی که در این کشورها نیاز به ایجاد ارتباط با افراد بومی دارند از اهمیت خاصی برخوردار است.


هدف شماره 2: من علاقمندم تاانگلیسی را به عنوان یک سرگرمی ادامه دهم

در این مورد زبان آموز باید این سؤالات را از خود بپرسد:

  1. قرار است زبان آموز از زبان انگلیسی به چه صورتی استفاده کند؟ برای ایجاد ارتباط، خواندن و درک مطلب، استفاده از اینترنت یا موارد دیگر؟

  2. آیا زبان آموز از انجام تمرین های عادی لذت می برد؟ یا ترجیه می دهد فعالیت های واقعی انجام دهد؟

  3. انگلیسی خود را تا چه میزانی باید بهبود بخشند؟ آیا تنها مسافرت و ایجاد یک مکالمه ای که قابل درک باشد کافی است؟ یا اینکه تمامی زبان آموزان باید قادر باشند کتاب های ادبی مانند آثار جیمز جویس را مطالعه کنند؟

جزئیات و ملاحظاتی در مورد هر یک از سؤالات طرح شده

نکته 1: این مورد زمانی که بخواهید در مورد نوع فعالیت مورد نظرتان تصمیم بگیرید از اهمیت بسیار زیادی برقرار است. اگر هدف ایجاد ارتباط باشد، انگلیسی کاربردی Functional English به گرامر ترجیه خواهد داشت. اگر مخاطب بخواهد مجله Rolling Stone بخواند مطالعه اصطلاحات ارجحیت خواهند داشت.

نکته 2: این سؤال به سبک یادگیری ارتباط دارد و اهمیت بسیاری دارد.زبان آموزانی که همواره فعال هستند در دراز مدت میزان یادگیری بیشتری را نسبت به افرادی که زود خسته می شوند نشان می دهند. این نکته نیز حائز اهمیت است که چنانچه مدرس زبان هستید، دیکته کردن علائقتان به دانش آموزان می تواند هدف آموزشی را دچار اختلال کند

نکته 3: درک میزان توانش زبانی مورد نظر شاید یکی از مهمترین جنبه های یادگیری خوب باشد.  اگر نیاز زبان آموز ایجاد یک ارتباط ساده باشد یادگیری انواع جملات شرطی شاید زیاد مرتبط نباش. از طرفی دیگر اگر هدف زبان آموزان رسیدن به سطوح بالای توانش گرامری باشد شاید انجام بازی های نقش پذیری زیاد مفید نباشد.

نتیجه گیری: در مورد برنامه ریزی برای استراتژی های یادگیری سؤالات اندک بسیار مهمی هستند که باید پاسخ داده شوند. این رویکرد پراگماتیک نسبت به آموزش زبان شاید در مورد آموزش جوانانی که هیچ حالت خاصی از آموزش را مد نظر ندارند مؤثرتر باشد. بدیهی است که در صورتی که ملاحظات و نیازمندی های دوره آموزشی از بیرون تحمیل شوند، باید توجه مدرس به برطرف کردن این نیازها معطوف باشد.

مطالب مرتبط

    Soziety     جستجوهای مرتبط     تمرین های گرامر        مطالعه گرامر       زبان آموز انگلیسی    مطالب شنیداری   بهبود انگلیسی  

مقوله های آموزشی

©2011 Dorrnaame.com. All rights reserved.