مقالات کمیک

چگونه آواتار پرفروش ترین فیلم تاریخ شد؟

فیلم انتقام جویان: پایان بازی مارول استودیوز رکوردهای افتتاحیه باکس آفیس فیلم آواتار را در هم شکسته است و بدنبال دست یافتن به رکورد فروش فیلم آواتار (بدون احتساب نرخ تورم) ساخته جیمز کامرون است.
فیلم آواتار که در سال ۲۰۰۹ پخش شد، داستان انسان های قرن بیست و دوم بود که تلاش می کردند تا سیاره ای دوردست به نام پاندورا را مستعمره خود سازند. انسان ها در این سیاره بدنبال استخراج “یونوبینیوم” بودند که یک ماده معدنی کمیاب بود. در این سیاره گونه ای از موجودات آبی رنگ هم زندگی می کردند که ناوی نام داشتند و تا انتهای فیلم توانستند خود را از شر نیروهای استعمارگر زمینی خلاص کنند.
بینندگان این فیلم در سالهای گذشته بارها و بارها کیفیت و اصلیت این فیلم را تأیید کرده اند. البته در زمینه طرح داستانی این فیلم انتقادهایی هم وجود داشته اند که در مقایسه با فیلمی مانند “رقصنده با گرگ ها” آن را ضعیف تر می دانند. با این وجود انفجار فروش این فیلم در باکس آفیس و بلامنازع بودن آن به مدت حدود ۱۰ سال به این فیلم اعتبار ویژه ای بخشیده است. البته این موفقیت آواتار تا آن حد که منتقدان اظهار کرده اند توصیف ناپذیر نیست. برعکس دلایل بسیار زیادی برای توضیح جذب این همه مخاطب توسط اواتار وجود دارد.

1 2 3 4برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا