مقالات کمیک

وندل سویج می تواند ثانوس دنیای بسط یافته دی سی باشد

برخلاف ثانوس مارول که بدنبال ایجاد تعادل در جهان هستی است، دارک ساید بدنبال فرمول ضدحیات است ک بوسیله آن تمام چیزهایی را که انسان ها آن را حیات می نامند از بین ببرد. به عنوان حکمران آخرالزمان او رهبر شکنجه و بدبختی است. او چیزی مجزا از شیطان ندارد که بتوان به آن به عنوان وجهی انسانی نگاه کرد. او تعمداً و صددرصد غیر انسان است. پس تبدیل او به موجودی که قابلیت درک و رابطه انسانی باشد کاری بیهوده است.
از طرفی دیگر موجودی جاودانه بنام وندل سویج وجود دارد که بارها نشان داده است که دارای شخصیتی پیچیده است و دارای قابلیت تفکر، رشد و حتی پشیمانی دارد. او به شکلی قابلیت های انسانی از خود نشان می دهد که دارک ساید قادر به آن نیست. در سریال انیمیشنی لیگ عدالت در قسمت “دنیایی دیگ” سوپرمن با وندل سویج را از آینده ای دیستوپیایی ملاقات می کند که در آن وندل دنیا را نابود کرده است که هدف اصلی خیلی از شرورها می باشد. ولی به جای اینکه مسرور این پیروزی باشد، سویج حالتی متفکر و اندوهگین دارد و متوجه ابعاد کاری که انجام داده، شده است. جاودانگی او موجب رشد ابعاد انسانی اش شده و در نهایت نقش ابرقهرمانی را به عهده گرفته که قصد دارد مسائل را به حالت اولیه خود برگرداند.
وندل سویجی که در سریال Young Justice تصویر شده است دارای شخصیتی قابل قبول تر و پیچیده تر است. او در بخش های اولیه سریال نقش مردی را بازی می کند که ظاهراً رازی را پنهان کرده است. و مشخص است که با افراد بدی همکاری می کند. ولی این سریال به همین اکتفا نمی کند. او خونسرد، آرام و منضبط است ولی از اقرار به اشتباهات خود ابایی ندارد. در قسمت “نقطه اوج” او اقرار می کند که قهرمانان جوان را دست کم گرفته است ولی اهداف تحسین برانگیزی را دنبال می کند.

برگهٔ قبلی 1 2 3برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا