مقالات کمیک

جامعه بی عدالتی چیست؟

در مورد هر عملی عکس العملی وجود دارد در عکس جهت آن. به این معنی که تولد لیگ عدالت منجر به ایجاد جامعه بی عدالتی شد.این مقاله بخاطر پخش مجموعه استارگرل تهیه شده است که احتمالاَ هفته آینده اکران آن آغاز خواهد شد. زمان آن فرا رسیده تا به انعکاس تاریک و سیاه تیم ابرقهرمانان بپردازیم.
پس از اینکه قهرمانان دوران طلایی دور هم جمع شدند تا جامعه عدالت آمریکا را تشکیل دهند، شرورها هم تصمیم گرفتند جامعه ای مشابه آن تشکیل دهند تا مسیر خود را هموارتر کنند. ولی به جای اینکه خود را “جامعه بی عدالتی آمریکا” بنامند، آنها به جامعه بی عدالتی جهان معروف شدند! (اگرچه اینها افرادی شرور هستند، ولی رویکرد “یا بزرگ بیاندیش یا شرت را کم کن” آنها را باید جدی گرفت.)

جامعه بی عدالتی برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ و در شماره ۳۷ از کمیک های آل استار خود را معرفی کرد و شامل افراد زیر بود:
جادوگر-جادوگری پلید و رهبر جامعه بی عدالتی
متفکر (The Thinker) -تکنیسین نابغه ای که عاشق جنایت بود.
موج مغزی (Brain Wave) – یک مجرم با توانایی تله پاتی
پردگاتون (Per Degaton) دانشمندی که حسادتش او را به سمت پلیدی سوق داد.
وندال سویج (Vandal Savage)-یک انسان بی اخلاق از دوران ماقبل تاریخ
قمار باز (The Gambler) یک سارق ماهر با تسلط بر تغییر چهره و قماربازی
همانطور که می بینید آنها گروهی خشن بودند. البته با انتشار اولین نسخه از این داستان آنها توانستند به جهت فروش رقیبی جدی برای داستان های جامعه عدالت شوند که کار ساده ای نبود.

جامعه بی عدالتی برنامه ای سه مرحله ای برای تسلط بر جهان داشت که تعریف عمومی جنبه های شیطانی در دوران طلایی است. مرحله ۱: ایجاد لشگری از جنایتکاران با آزادسازی آنها از زندان ها. ۲. جایگزینی رهبران جهان با اندرویدها و ۳. دستگیری اعضای جامعه عدالت آمریکا و خنثی سازی آنها. با اتحاد قدرت افراد جامعه بی عدالتی آمریکا آنها می توانستند از عهده نقشه های خود برآیند. البته در نهایت گروهی از طرفداران جوان جامعه عدالت آمریکا توانستند جادوگر را شکست دهند. این داستان به ما می آموزد که هرگز قدرت طرفداران را نباید دست کم گرفت.
البته جادوگر تا حدودی این مسئله را پیش بینی کرده بود و تصمیم گرفت در شماره ۴۱ از کمیک آل استار کامیکس افراد جدیدی را به جامعه بی عدالتی اضافه کند. او آموخته بود که در مورد استفاده از توانایی اعضای گروه خود باید با احتیاط عمل کند. این مسئله را زمانی درک کرد که هارلیکویین (Harlequin) که هیچ ارتباطی به خانم کوئینزل ندارد به گروه خیانت کرد. او تنها برای جلب توجه گرین لنترن به گروه مجرمین پیوسته بود و گرایشی به فتح جهان نداشت.


ولی در اینجا سؤالی مطرح می شود که ممکن است ذهن بسیاری از شما را به خود مشغول کرده باشد. وجه تمایز جامعه بی عدالتی آمریکا با جامعه سری ابرشرورها یا لژیون دووم چیست؟ جامعه بی عدالتی یک گروه استراتژیک تر و تاکتیک پذیرتر است و این بدلیل آن است که بسیاری از افراد آن کسانی هستند که قبلاً دانشمند بوده اند. لژیون دووم ممکن است دارای قدرت ضربت بالایی باشد ولی فاقد هماهنگی و استراتژی کافی است. علاوه بر آن جامعه بی عدالتی دارای میراث بزرگی است. آنها از زمان دوران طلایی به بعد به اشکال مختلف در داستان ها حضور فعال داشته اند و با برخی از قدیمی ترین قهرمانان دی سی درگیر شده اند.جامعه بی عدالتی حضوری پررنگ در داستان استارگرل خواهد داشت و اگر به نکاتی که از تریلرها برمی اید توجه ویژه کنیم متوجه می شویم که جامعه عدالت کاری سخت در برابر آن خواهد داشت. علاوه بر جادوگر و موج مغزی افراد دیگری نیز در این گروه عضویت خواهند داشت.
آیسیکل (icicle) مجرمی که قابلیت تبدیل شدن به یخ و تحت تأثیر قرار دادن محیط اطراف را داراست.
اسپورت مستر (Sportmaster) یک قهرمان پیشین ورزشی که شکار قهرمانان را ورزش می داند.
تایگرس (Tigress) – شروری حیوان صفت که مشخصات ظاهری آن با اسمش سازگاری دارد.
سالامون گراندی (Solomon Grundy) – یک مرده متحرک با قدرتی بسیار زیاد
دراگون کینگ (Dragon King) – یک دانشمند دیوانه با قلبی پلید.


با گروهی که پیش رو می بینیم، شاید اینبار گروه طرفداران کافی نباشد. آیا استارگرل توان مقابله با انها را خواهد داشت؟ اعضای جامعه عدالت اینبار چگونه در برابر شرورهای لایواکشن جامعه بی عدالتی ظاهر خواهند شد؟پس از اکران استارگرل پاسخ این سؤال ها را خواهیم یافت. ولی به نظر می رسد که قهرمانان صدمات زیادی را دریافت خواهند کرد.
در این فاصله، اگر می خواهید در مورد جامعه بی عدالتی و ماجراهای آنها اطلاعات بیشتری داشته باشید، لیست داستان های زیر را در نظر داشته باشید.
آل استار کامیکس شماره ۳۷-شکل گیری جامعه بی عدالتی آمریکا برای اولین بار و شکست جامعه عدالت آمریکا!
شرکت بینهایت (Infinity Inc.) – جامعه بی عدالتی بار دیگر خود را تحت عنوان دیگر (بی عدالتی با مسئولیت نامحدود) مطرح می سازد.
جامعه عدالت آمریکا بصورت سری شماره های ۵ تا ۷ – روایتگر یکی از جنگ های مدرن جامعه عدالت آمریکا در برابر جامعه بی عدالتی! شرورها وارد بخش فرماندهی جامعه عدالت می شوند و جنک تمام عیاری درمی گیرد.


سریال استارگرل در روز ۱۸ ماه می در دی سی یونیورس ارائه می شود و هر دوشنبه قسمت جدیدی از آن برای استریم آماده می شود. استارگرل سه شنبه ها در ساعت ۸ شب به وقت محلی در شبکه CW پخش خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا