مقالات کمیک

توضیحی بر مالتی ورس در اسپایدرمن: دور از خانه

آینده مالتی ورس در فاز ۴ ام سی یو
نه تنها مالتی ورس وجود دارد، بلکه احتمالات نامحدودی هم در آن به چشم می خورد. در آن نسخه ها از MCU گرفته تا بعدهایی بسیار خشن وجود دارند که هر یک از آنها تفوتی اندک با هم دارند.
این موضوع به مانشان می دهد که چرا دروغ میستریو برای ما تا این حد باورپذیر بود. چون شباهت زیادی به واقعیت داشت. و اگرچه مالتی ورس در اسپایدرمن: دور از خانه نشان داده نشد، فیلم های آینده مارول حتماً به آن اشاراتی خواهند داشت.
مارول بالاخره کار بر روی فیلم دکتر استرنج و استاد علوم خفیه را آغاز کرده است و این فیلم به مالتی ورس خواهد پرداخت. در این فیلم ها به تم دفاع از جهان در برابر ابعادی دیگر از واقعیت پرداخته خواهد شد. کارگردان فیلم آقای اسکات دریکسون (Scott Derrickson) اخیراً علاقه خود به قلمرو تاریکی را اعلام کرده است. قلمرو تاریکی بعدی از واقعیت است که هر ترسی در آن تجسم می یابد. اگر قلمرو کابوس درباره تهاجم به دنیای سینمایی مارول باشد، پس دکتر استرنج در خطر است. چون او قدرتمند ترین سلاح خود، سنگ زمان، را از دست داده است.
 تا به حال مشخص نشده که فیلم انت من ۳ ساخته خواهد شد یا نه. اگر مارول چنین تصمیمی داشته باشد، قطعاً در آن به بررسی دقیق تر دنیای کوانتوم پرداخته خواهد شد. حتی اگر چنین فیلمی وجود نداشته باشد، مارول از نظریه ها و مفاهیم مطرح شده در فیلم پایان بازی در جایی دیگر استفاده خواهد کرد. مدل موقت ام سی یو از حوادث در حال حاضر زیاد مطمئن به نظر نمی رسد، ولی حداقل یکی از حالت های دیگر واقعیت که در پایان بازی به نمایش در آمد می تواند تداوم داشته باشد. دنیایی که لوکی در سال ۲۰۱۲ با تسورکت از آن گریخت می تواند یکی از گزینه ها باشد. می توان به آن به عنوان راهی برای بازگرداند لوکی پس از مرگش در جنگ بینهایت دانست. پس احتمال وجود سفرهایی در ابعاد مختلف زمان و مکان در آینده وجود دارد.
نکته عجیب در این است که اسپایدرمن: دور از خانه باید با مقوله مالتی ورس بدقت برخورد کند. این احتمال مطرح شده و بینندگان نسبت به آن حساس شده اند. پس بار دیگر که مطرح شود با دقت بیشتری به آن خواهند پرداخت. خوشبختانه چیزی که بینندگان نیاز دارند فیلمی است که بطور جدی به مفهوم مالتی ورس بپردازد تا ذهن بینندگان را آماده کند. شاید فیلم دکتر استرنج ۲ بتواند این مهم را به انجام برساند و در آن صورت دنیایی از احتمالان جالب توجه مطرح شده در مالتی ورس به روی ما گشوده خواهد شد.
برگهٔ قبلی 1 2 3 4
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا