مقالات کمیک

توضیحی بر مالتی ورس در اسپایدرمن: دور از خانه

مالتی ورس دنیای سینمایی مارول وجود دارد
نکته جالب این داستان در این نکته نهفته است که میستریو از یک جهان دیگر نیامده است و اکثر چیزهایی که او در مورد مالتی ورس می گوید تنها در دنیای سینمایی مارول صحت دارد. مارول اولین بار در فیلم ثور ایده مالتی ورس را مورد اشاره قرار داد. در صحنه ای از فیلم ثور: دنیای تاریک دکتر اریک سلویک (دانشمند اخترشناس و فیزیکدان برجسته را می بینیم که در آسایشگاه روانی مواردی را با کچ بر روی تخته سیاه در مورد مالتی ورس می نویسد. این نکات پر هستند از اصطلاحاتی که در دنیای واقعیت برای اثبات یا بحث در مورد چند جهانی از آنها استفاده می شود. در این نوشته ها ارجاعاتی به مفهوم خاص مارول از جهان ۶۱۶ شده است که شبکه ای از تمام واقعیت ها و دروازه ای به دو دنیا از جهان های کمیک است که Fault و Crossroads نامیده می شوند. بعد از آن برج گرندمستر در فیلم ثور: رگنراک تأیید می کند که موجودی به نام Man-Thing وجود دارد که از قهرمانان پیشین گرندمستر بوده. در دنیای کمیک ها من ثینگ نگهبان شبکه واقعیت هاست و موجودی قدرتمند است که با مالتی ورس در ارتباط است.
در فیلم های انت من و دکتر استرنج نیز به مفهوم مالتی ورس پرداخته شده است. در مورد انتمن قلمرو کوانتوم سطحی اسرارآمیز از وجود است که در آن قوانین زمان و مکان در هم می شکند. و با کوچک شدن تا مقیاس کوچکتر از اتم می توان به آن دست یافت. حتی با نشان دادن بخشی از شهری مرموز به این موضوع اشاره می شود که انت من و وسپ در آنجا اقامت دارند. دکتر استرنج بر این باور است که این بعد از واقعیت یکی از ابعاد بی شمار از وجود است. در فیلم دکتر استرنج طی “تور اسرارآمیز جادویی” که توسط یکی از “افراد باستانی” فرم اثیری او به داخل مالتی ورس پرتاب می شود. آن فیلم با ورود دکتر استرنج به بعد سیاه به اتمام می رسد که سطحی دیگر از وجود است.
اخیراً در فیلم انتقام جویان: پایان بازی مفهوم مالتی ورس نقش کلیدی داشت. به همین دلیل بسیاری از بینندگان گفته های میستریو را باورشان شد. در پایان بازی قهرمانان باقیمانده از بشکن ثانوس در زمان به گذشته سفر می کنند تا سنگ های بینهایت را از تاریخ سرقت کنند و آنها را به سال ۲۰۲۳ منتقل کنند و از آن برای معکوس کردن تأثیر بشکن استفاده کنند. طبق نظر “موجود باستانی” هر بار که انتقام جویان سنگی بینهایت را می دزدند، خط زمانی جدیدی ایجاد می شود که رویدادها به شکلی متفاوت پیش می روند. این موضوع مناسب طرح داستان انتقام جویان:پایان بازی بود که در آن دکتر استرنج از سنگ زمان برای بررسی بیش از ۱۴ میلیون حالت از آینده استفاده کرد. و گفت بر اثر هر یک از این احتمالات یک حالت از آینده وجود دارد.
برگهٔ قبلی 1 2 3 4برگهٔ بعدی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا